FOLLOWER

27 April 2013

Aktiviti Hari Sabtu Terakhir April 2013

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Hari Sabtu... seperti biasalah lepak-lepak dengan keluarga di rumah.  Pada hari cuti sebeginilah aktiviti bersama keluarga dapat dilakukan bersama.  


gambar lama dikitar semula.  Tak sempat nak letak initial.

Memasak untuk makan keluarga merupakan aktiviti yang paling disukai.  Masak lauk pauk ringkas jer, anak-anak pun suka makan bertambah padahal umi cuma goreng ayam dengan tepung.  Dah suruh umi kerja dengan KFC... hebat sangatkah masakan umi tu?  Anak-anak memang begitulah, terasa sungguh besar pujian mereka... tulus ikhlas.  Kalau teguran pun ikhlas jugak walaupun terasa geram... kan



Oleh kerana zaman sekarang ni macam-macam kemudahan dan teknologi ada di rumah.  Maka lepas makan tengok tv, sorang lagi dok layan notebook umi... lagi sorang pulak berebut nak tengok vcd boiboiboy.


Pada hari Sabtu jugalah ayah berpeluang melakukan aktviti membasuh kereta atau servis kereta.  Hari Sabtu ni, pada asalnya nak tukar minyak 'gear box' tapi bila pergi bengkel... macam-macam pulak kena tukar, dari 'minyak hitam', minyak brek sampai lah ke ... dah tak ingat apa lagi.  Mujur juga masih awal.


Aktiviti petang tak tahulah ingat nak pi jalan-jalan ke EXPO FRANCHAIS SERI ISKANDAR.  Itupun kalau tak hujan.  Sekarang ni di Seri Iskandar setiap petang lazimnya hujan dan diikuti dengan angin kuat dan kilat.  Mudah-mudahan petang nanti cuaca elok... simpati juga kepada penganjur dan peniaga di tapak ekspo.  

Selamat bercuti dan selamat berhujung minggu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...