FOLLOWER

29 April 2013

Potret keluarga di waktu malam

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Bukan dengan sengaja tetapi tiba-tiba terasa nak potretkan di sini wajah-wajah spontan ahli keluarga terutama anak-anak.

Gambar yang tidak seberapa ini dirakam hanya dengan handphone nokia C3 sahaja.  Ragam anak-anak spontan kadang-kadang membawa seribu erti dan memang suka melihat gelagat dan aksi mereka.


Didahulukan dengan potret spontan Muhammad Alif.  Nak tahu kenapa Alif kelihatan melepek dan moyok semacam?  Sebabnya dia rindukan ayahnya.  Baru sepetang tak berjumpa.  Hari ini ayah kerja malam dan balik lewat.  Alif kalau tiada ayahnya di sini beginilah keadaannya.  Lepas dapat cakap dengan ayah melalui telefon okeylah ... boleh senyum-senyum sikit.



Ini pula Irdina Huda.  Memang spontan tak suruh pun senyum.  Baru lepas ketawa dengan adiknya yang dah lari ke belakang tu.  Gambar kedua pula Dina larikan muka sebab menangis baru lepas berebut pensil warna dengan adiknya.  Ingat tadi nak tangkap gambar dia merajuk... tak dapat pula.



Seperti biasanya Inas Insyirah agak susah sikit nak rakamkan wajahnya.  Tadi elok dah senyum tiba-tiba ditutup pula wajahnya dengan penutup bekas planta (besar punya).  Jenuh pusing sana sini yang dapat ini sebahagian daripada hasilnya.



Dan, akhir sekali gambar Muhammad Abid dan ayahnya.  Ini gambar lama beberapa hari lepas bukan gambar malam ini.  Abid dahpun tidur.  Ayahnya, seperti biasa tak mau 'interframe' dah elok tengok sini tiba-tiba pusing sana pulak... oooo tengok side mirror ada kereta laju nak memotong... (alasan!)

Dan ini pula gambar umi?
Doodle ini adalah sumbangan atau giveaway dari blogger Fizgraphic.com.


Cukuplah dulu celoteh memalam nie... dah nak tidur, anak-anak pun dah mula meragam dan merengek nak siapkan tempat tidur pula.



2 ulasan:

  1. salam pekernalan dengan anak-anak dan cik suami yang malu-malu...

    BalasPadam
  2. terima kasih sudi bertandang :)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...