FOLLOWER

30 Ogos 2013

Kepulangan yang ditunggu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kepulangan yang ditunggu.

Nak buat tajuk apa pun tak tau.  Buat jer tajuk kat atas tu... jangan bimbang.

Penungguan itu akan berakhir setiap petang dan bermula semula setiap pagi.  Atau boleh jadi juga bermula pada tengahari dan berakhir tengah malam.  Selalunya tengah malam... semua yang menunggu pun sudah tidur lena.

Inas tunggu ayah balik, jangan kacau.

Jangan nak buat cerita sedih pulak yer.  Memang setiap hari anak-anak aye akan menunggu umi dan ayahnya balik.  Kadang-kadang umi balik dulu dan kadang-kadang ayah balik dulu.... dan selalunya umi akan balik dengan ayah.

Setiap petang, mulai jam 4.00 atau jam 5.00 semua anak-anak siap mandi dan tunggu depan pagar... kalau hujan tunggu dalam rumah.  Agak kalau umi dan ayah balik lambat sikit ... merayau satu taman, tak sabar tunggu ayah dan umi balik.

Inilah sebahagian daripada rutin anak-anak setiap hari.  Menunggu kepulangan ayah dan umi balik dari kerja.

Bila ayah balik awal sikit, boleh bawa jalan-jalan pusing Bandar Seri Iskandar atau boleh sampai ke Batu Gajah, tapi jarang sangatlah.  Yang selalu-lalunya ayah bawa pusing-pusing sekitar bandar (pekan) SIDEC. Bawa sampai kedai runcit rahmat, pusing kat Restoran Jintan Manis... balik... sekejap jer jadilah... beli cool blog atau pun beli burger atau beli kuew teow goreng kat warung tepi padang bola... sampai rumah dah nak maghrib.

Jadilah untuk satu hari.  

Tetapi bila ayah dan umi balik lewat sikit... tak dapat nak ke mana-mana duduk saja di rumah tengok Upin Ipin sambil layan milo ais...

Setiap hari selalu akan berubah menu atau perjalanan...

Rumahku Syurgaku.



2 ulasan:

  1. Assalamualaikum. comelnya Inas tu. tak nampak sangat muka jelasnya. heee layan upin ipin best tau. kita pun suka tengok dengan anak saudara :)

    BalasPadam
  2. jom join segmen ni.. http://afiqah220511.blogspot.com/2013/08/segmen-cn-nak-bagi-hadiah-nak-tak.html

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...