FOLLOWER

25 September 2013

Sesuatu untuk dikongsikan


Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Perhatian semua... ini adalah blog seorang blogger Melayu yang bermastautin di Malaysia.  Blogger ini memang tidak fasih berbahasa Inggeris... tetapi jalan ke arah itu sedang dipertingkatkan. :D

Ha... kan ... macam jawapan temuduga gitu... kalau tak fasih dan tidak tahu cakap jer terus terang jangan pula nak selindung buat alasan macam-macam.

Kembali kepada jalan tajuk cerita... berikut adalah gambar-gambar biasa yang kalian pernah lihat di mana-mana.  Dipertontonkan sekali lagi untuk imbasan dan ingatan ... semoga bermanfaat.


Always pray to have eyes that see the best, 
a heart that forgives the worst, 
a mind that forgets the bad, 
and a soul that never loses faith in Allah.



Never laugh at or judge 
someone because 
you never know, 
someday you might find
 yourself in the same situation.  
Na'u zubillah. 
Semoga kita dijauhkan dari 
segala malapetaka dan bencana.


A lot of problems
 in the world would 
disappear if we talk 
to each other instead 
of about each other.  
Tidak semua orang 
sanggup mendengar 
masalah kita.  


Begitulah sedikit sebanyak rencah kehidupan.  Kan aye dah tulis kat atas tadi... kalau ada sesiapa yang tersinggung dengan terjemahan aye ... mohon maaf.

Sekian adanya... terima kasih.

*p/s:  entah mengapa namapa entry kali ni macam serabut pulak...


1 ulasan:

  1. Tidak kisah jika ianya di pertonton dan diulang berulang kali kerana kita manusia yang lemah, sangat mudah lupa dan lalai. Tanggungjawab bersama untuk menyampaikan dan saling mengingati.

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...