FOLLOWER

5 Oktober 2013

Gaya duduk yang klasik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Buat tajuk macamlah entry menyengat sangat.  Tapi tak kisahlah sebabnya memang tajuk tu sama dengan isi cerita yang nak buat nie..jangan terkejut eh..

Agak-agaknya lah kan macam mana gaya duduk yang dikatakan klasik tu eh.... 

Ini adalah pandangan peribadi aye dan dari mata kasar aye.  Gaya duduk yang klasik adalah seperti bertimpuh dan bersila.

Kalau perempuan terutamanya anak gadis bila duduk mesti bertimpuh.  Manis mata memandang.  Tetapi itu dulu-dulu zaman belum ada sofa L-shape atau sofa jati atau yang seangkatan dengannya.  Dulu-dulu kalau yang ada kerusi atau sofa pun tak banyak dan biasanya rumah orang kaya seperti tokey kedai ataupun cikgu.

Zaman sekarang kalau nak jumpa anak gadis atau anak dar bertimpuh adalah ketika majlis akad nikah.... jeng jeng jeng... betul tak?  Tak juga sebab ramai yang pilih untuk duduk atas kerusi kerana tak betah duduk bertimpuh atau bimbang rosak baju... 

Dan gaya duduk bersila pula lazimnya dikaitkan dengan orang lelaki.  Pasti nampak segak dan bergaya jer bila duduk bersila... jangan dibuat kena gout sudah... memang tak betah duduk bersila...

Betul tak... betul kan?

Ini adalah gambar berkaitan apa yang dimaksudkan dengan salah satu daripada gaya duduk klasik.  


Biasa tak jumpa orang tua-tua duduk begini?  Selalunya dikampung-kampung.  Kalau dapat duduk macam ni... rasa selesa sangat.  Terutama ketika nak makan... tak kiranya lelaki ke perempuan... :P



Nasib kau lah Abid... jadi bahan untuk cerita dalam blog umi kali ni.  
Apa tengok-tengok... 



cepat jer bertindak... cepat lari... Abid dah angkat punggung nak bangun.



Eh... tak jadi pulak.  Nak merangkak jer rupanya ingatkan nak bangun.  Amboi sekarang ni semenjak dah pandai merangkak lajunya jer geraknya.  Bila nak berjalan pula?  Demam dah dua tiga kali kebah dah... 


Suka kan dengan contoh gambar gaya duduk yang klasik.  Ha itu gaya duduk baby yang bakal mencecah umur setahun tak berapa hari lagi... tak lama lagi Abid dah boleh berjalan.  Sekarang ni baru buat ujian tapak kaki.

Sekian adanya... selamat buat semua.


suka duka pentas dunia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...