FOLLOWER

22 Oktober 2013

Kisah di sebalik Topi Keledar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Topi keledar ARC hak milik persendirian.

Apalah pulak duduk tak duduk buat cerita mengenai topi keledar pulak.

Entahlah... bukannya tak biasa tetapi dah selalu sangat pakai topi keledar.  Yer lah... bila naik motor atau bila bawa motor ke tempat kerja kenalah pakai topi keledar.

Kalau korang nak tahulah.... kalau tidak tak per silalah abaikan ... hehehe.  Pernah satu hari minggu, aye ke kedai di jalan depan rumah nak kata jauh tidaklah jauh sangat tapi kalau jalan kaki memang makan masa sejam lebih.  Pergi ke kedai tu nak beli daun sop jer pun, bawa anak mombonceng di hadapan (ngeee). 

Saja lah nak dijadikan cerita bawa motor tu tak pakai topi keledar ater dah dekat sangat.  Cuma nasib baik sebab lalu kot lorong belakang kedai... elok jer sampai ka simpang... jeng jeng jeng.. ternampak kereta peronda depan kedai makan.. alamak kecut perut nasib baik tak jadi nak pecut.... tapi ketar jugaklah kepada lutut ni, rasa macam nak terduduk (walaupun dah duduk atas motor ... heee).  Cepat-cepat patah balik ke rumah tak jadi beli daun sop.  Ater hari ni buat sop kosong jer lah... tak cukup rencah.

Bukannya tak boleh pergi semula pakai topi keledar tetapi disebabkan semangat yang semakin hilang.. kusss semangat, dah malas pulak... gementar tuuu tak hilang lagi.

Dan, selepas itu setiap kali keluar dengan motor mesti nak pakai topi keledar tak kiralah walaupun sekadar beli nasi lemak di jalan depan rumah pun... 

Kira jadi pengajaran buat diri sendiri jugak kan.

Topi keledar warna hitam
Dipakai oleh nak dara jelita 
Jangan pakai baju hitam
Kelak tidak kelihatan dilanggar kereta

Boleh lah... 

suka duka pentas dunia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...