FOLLOWER

16 Januari 2013

Bagaimana jika tiba-tiba

As salam,




 
Bagaimana nak berjaya jika...
Tiba-tiba mesin fotostat meragam buat hal.
Tiba-tiba mesin faksimili pulak masa tu la... nak offline tak pun toner habis... lambatlah cam nie...
Tiba-tiba pula mesin cetak meragam la pulak... sangkut sana sini... panggil technician tak sampai-sampai, kalau setakat toner yang habis boleh leh ganti sendiri
Tiba-tiba black-out... habis padam lampu dan semua peralatan tak berfungsi
Tiba-tiba komputer atau PC blurr... hanging semacam

Kerja tetap kerja ...
aka hidup mesti diteruskan

Bagaimana pula jika tiba-tiba
kita yang sakit....
agak-agak ada tak orang nak tolong siapkan kerja kita?
Bertimbun la kat situ... sampai korang dah masuk kerja pulak baru nak sambung
nak set-up semula mana yang telah tertinggal
.... kan sakit semula...

fikir-fikirkan....

Wordless Wednesday: Listen Listen Listen?

As salam,





 

Terkabulnya Permohonan

As salam,





Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasannya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdo'a apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.  (QS. Al Baqarah: 186)


.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...