FOLLOWER

19 Januari 2013

SHORT SEGMENT BY NAA

As salam,


SHORT SEGMENT BY NAA
Klik pada link di atas untuk sertai.

Segmen ini simple dan ringkas... eh sama la maksudnya kan?

Dianjurkan oleh Nurul Ain bertujuan untuk menambah ahli dalam bloglistnye.  Hadiah?? sungguh menarik termasuk juga dapat berkenalan dengan Nurul Ain... hehehe

Segment ini akan tamat pada 21 Januari 2013 (wei... 2012 ke 2013 hehhh?).



yangbaik.blogspot.com


'suka duka pentas dunia'



Pemandangan sahaja

As salam,

Sambungan kisah terdahulu ... bawa baby Abid jalan-jalan dalam kereta sekitar Pekan Lumut.

Kaki baby Abid ... belum boleh berjalan lagi
baru 3 bulan


Pemandangan di Jeti Lumut pada hari biasa-biasa
Pada hari cuti umum memang tak dapatlah peluang
macam ni... penuh sesak dengan pelancong

dari Jeti Lumut beralih pula ke Marina Wing
Tak sempat nak tangkap gambar deretan kedai cenderahati
Mana tidaknya kereta meluncur laju
trafik lega.... tiada gangguan lalu lintas

masih lagi sekitar Marina Wing
tetapi sudah dipenghujung teluk 
di bawah pokok tu tempat yang baik
untuk berkelah bersama keluarga

Di sana adalah pulau batu... itu gelaran yang aye bagi
nama sebenar tak tahu
dengar khabar pulau milik individu  tertentu
Tempat pilihan pemancing
pada waktu tertentu
tempat ini penuh dengan pemancing ikan
dan termasuk juga pemancing orang
AWAS!
Sebelahnya adalah bukit

Salah satu hutan batu
Bangunan baru belum siap sepenuhnya
di Seri Iskandar berhampiran betul-betul
dengan Taman Teknologi

Hutan simpan di Seri Iskandar barangkali
Entah sampai bila kehijauan itu akan kekal


Dah puas tangkap gambar merata-rata dari Lumut ke Seri Iskandar buat kenangan masa akan datang.

Urusan baby belum lagi selesai... bersambung lagi entah bila pula akan buat entry baru berkenaan lawatan dan perjalanan baby Abid..

Baby's Day Out.

.

Paling jauh

As salam,


Banyak perkara dalam hidup kita yang banyak kita tak suka... atau benci.

Antara yang dibenci adalah orang yang berlagak atau sombong.  Tetapi siapalah kita untuk membenci seseorang hanya kerana tingkahlakunya. Sedangkan dalam masa yang sama kita juga ada sikap itu... sikpa berlagak dan sikap sombong hanya dalam sedar atau tidak saja.

Janganlah pula sampai benci kepada diri sendiri.  Pada pendapat aye apa yang patut kita benci adalah sikapnya yang sombong atau berlagak bukan dirinya.  Mudah-mudahan dengan apa yang kita benci tidak menjauhkan diri kita dengannya.

Sebaliknya jika kita membenci dirinya ... individu yang berlagak atau sombong akan lebih banyak mendatangkan kesusahan kepada kita.  Kesilapan adalah kita tidak berusaha untuk mengubah sika sombong dan berlagak yang ada dalam diri kita.



Gambar hiasan.
Sesekali memandang keluar ada juga baiknya,
dapat muhasabah diri kita ... agar kita tidak termasuk
dalam golongan yang dibenci atau paling jauh
dari Rasulullah



Sabda Rasulullah s.a.w:
Sesungguhnya orang yang paling aku benci dan paling jauh dariku nanti di hari Kiamat ialah orang yang banyak omong, yang berlagak dalam berbicara, dan orang-orang yang sombong. (HR Tirmidzi)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...