FOLLOWER

22 April 2013

Semoga yang terbaik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Tak tahu nak letak gambar apa untuk memberi gambar mengenai peristiwa dan perasaan pada hari ini.  Cari punya cari terjumpa corak di atas dengan tajuk 'kesilapan yang tersembunyi'.  Tak ingat pula kenapa diberi tajuk sedemikian tetapi boleh lah letak untuk penyeri cerita pada hari ini.

Seperti biasa tema warna pakaian pada hari Isnin adalah putih.  Nak cerita kenapa putih rasanya tidak perlulah banyak lagi blog yang bercerita mengenai tema warna.  Cari saja di google akan jumpa macam-macam cerita ada.

Kita biasa terjumpa dan aye sendiri pun selalu 'publish' cerita berkaitan perasaan yang kita tidak suka dan kaitan dengan sesuatu peristiwa.  Begitulah kita akan hadapi selalunya bila rasa tidak suka kita akan mengharapkan sesuatu kejadian itu tidak berlaku.  Namun kita sebenarnya perlu bersedia dengan sebarang kemungkinan yang berlaku.  

Walaupun kita tidak suka kita perlu bersedia untuk hadapi situasi itu.  Justeru kita harus berdoa dan tawakkal agar kejadian yang bakal kita tempuhi berlangsung dengan baik dan selesai dengan baik juga.

Begitulah yang terjadi.... kita terpaksa tempuhi juga walaupun kita tidak suka.  Ironinya bila mengharapkan ia  berlangsung dengan baik maka itulah yang terjadi.  Biarpun ada juga secebis perkara yang tidak berapa diingini berlaku pastinya ia berakhir dengan baik.  Sekiranya ia tidak berakhir dengan baik sesungguhnya ia adalah kerana kita sendiri yang tidak cukup bersedia.  



Semoga yang terbaik di hadapanku
Semoga yang terbaik di belakangku
Semoga yang terbaik dari kananku
Semoga yang terbaik dari kiriku
Semoga yang terbaik dari atasku
Semoga yang terbaik dari bawahku
Semoga yang terbaik dari dalam diriku sendiri, dan
Semoga yang terbaik dalam setiap mula dan kesudahan perbuatanku

.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...