FOLLOWER

27 April 2013

Permintaan dari insan paling istimewa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Petang ini, sekali lagi ke teratak bonda.  Sebenarnya secara tidak sengaja dan tidak dirancang pun.  Pergi pun dah agak lewat petang.  Hasrat hati nak bawa anak-anak berjumpa dengan Opah kerana esok ayah kerja.

Anak-anak seperti biasa lah juga memang suka sangat sangat bila pergi ke rumah Opah.  Boleh lari sana sini, dapat tengok arnab dan entahlah apa yang ada dalam hati dan perasaan mereka.  Bukan nak jumpa Opah sangat.



Sampai di teratak bonda, sempat lagi tolong siram pokok bunga di halaman.  Anak-anak dah dilepas bebas bermain di dalam rumah.


Mungkin juga aye tidak perasan, bonda sedang memerhati.  Tetapi aye teruskan juga menyiram pokok bunga di halaman yang sudah hampir layu kekeringan.

Selesai urusan di halaman masuk ke dalam rumah dan terus bonda menyatakan hasrat hatinya nak makan burger.  Hmm... dia memang teringin nak makan burger dah banyak hari, tetapi hari ini memang tak teringat langsung nak bawa.  Bukan tiada penjual burger di kawasan berhampiran tetapi tidak menepati seleranya.  Hanya burger keluaran Otai Burger dari Seri Iskandar juga yang memenuhi seleranya.

In Shaa Allah semoga dipermudahkan segala urusan petang esok ke teratak bonda semula membawa burger idaman hati.


April Edition giveaway by dysha sahhir

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


April Edition by dysha sahhir

antara hadiah yang bakal dimenangi

Tutup 30 April 2013.  Jom cepat !!!

Aktiviti Hari Sabtu Terakhir April 2013

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Hari Sabtu... seperti biasalah lepak-lepak dengan keluarga di rumah.  Pada hari cuti sebeginilah aktiviti bersama keluarga dapat dilakukan bersama.  


gambar lama dikitar semula.  Tak sempat nak letak initial.

Memasak untuk makan keluarga merupakan aktiviti yang paling disukai.  Masak lauk pauk ringkas jer, anak-anak pun suka makan bertambah padahal umi cuma goreng ayam dengan tepung.  Dah suruh umi kerja dengan KFC... hebat sangatkah masakan umi tu?  Anak-anak memang begitulah, terasa sungguh besar pujian mereka... tulus ikhlas.  Kalau teguran pun ikhlas jugak walaupun terasa geram... kan



Oleh kerana zaman sekarang ni macam-macam kemudahan dan teknologi ada di rumah.  Maka lepas makan tengok tv, sorang lagi dok layan notebook umi... lagi sorang pulak berebut nak tengok vcd boiboiboy.


Pada hari Sabtu jugalah ayah berpeluang melakukan aktviti membasuh kereta atau servis kereta.  Hari Sabtu ni, pada asalnya nak tukar minyak 'gear box' tapi bila pergi bengkel... macam-macam pulak kena tukar, dari 'minyak hitam', minyak brek sampai lah ke ... dah tak ingat apa lagi.  Mujur juga masih awal.


Aktiviti petang tak tahulah ingat nak pi jalan-jalan ke EXPO FRANCHAIS SERI ISKANDAR.  Itupun kalau tak hujan.  Sekarang ni di Seri Iskandar setiap petang lazimnya hujan dan diikuti dengan angin kuat dan kilat.  Mudah-mudahan petang nanti cuaca elok... simpati juga kepada penganjur dan peniaga di tapak ekspo.  

Selamat bercuti dan selamat berhujung minggu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...