FOLLOWER

8 Jun 2013

Hari Sabtu hari untuk memenuhi undangan dan jemputan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Hari ini Sabtu merupakan minggu terakhir bagi cuti sekolah.

Maka dengan sendirinya secara tidak langsung hari ini banyaklah majlis keramaian seperti kenduri kahwin dan pertunangan.

Sebagai wakil keluarga, encik suami mendapat banyak undangan dan dari tempat yang berbeza.  Banyaknya jemputan sehingga sukar untuk membuat pilihan hendak ke mana satu.  Akhirnya pilihan dibuat dan tempat yang dihadiri adalah di Sungai Galah, Tanjung Tualang.

Tempat pertama yang dihadiri adalah majlis Perkahwinan adik kepada Atan Kaloi.  Nama pengantin lupa pula nak tanya cuma kenal gitu-gitu jer.  Bergambar pun tak sempat...segan pula.

Tempat kedua adalah rumah Makcik An.  Majlis Pertunangan anak bongsunya, Tina.  Terlewat sikit sampai. Namun nasi dan lauk pauk masih banyak... makan lagi untuk tidak menghampakan tuan rumah.  Bakal menantu Makcik An berasal dari Filipina... sama sama deme kena belajor bahasa baru...

Sesekali ke Sungai Galah mendatangkan satu perasaan gembira yang sukar digambarkan kerana dapat berjumpa dengan jiran-jiran lama yang mesra seperti ahli keluarga sendiri.  Terutama bila jumpa Kak Intan dan Che Pah...

Sekian lah cerita hari ini yang tidak bergambar.


Sudah 200001 pengunjung

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Ada ada dengan nombor 200001?  Bagi blogger picisan seperti aye angka di atas merupakan satu motivasi dan pencetus semangat untuk terus menghasilkan karya di blog ini.  Walaupun pembaca mungkin tidak sebanyak atau tidak seramai blog popular yang lain.  Tetapi anda yang singgah dan membaca blog ini turut memberi sumber inspirasi.  Kerana kalian pembaca budiman yang menjadikan statistik pengunjung di blog ini sentiasa bertambah.  

Terima kasih!!!


Baru tadi 'capture' nombor 199999 untuk ditampal dan buat entry hari ini.  
Sungguh bersemangat sekali


Belum sempat disiapkan entri 199999, dah keluar nombor 200001 pula.  

Kena tukar tajuk dan buat karangan semula.  Pencetus kepada tajuk di atas adalah statistik pengunjung blog yangbaik.blogspot.com

Hari ini dalam sejarah

Corak ke-72, terima kasih kepada anda semua pembaca setia blog yangbaik

Terima kasih semua


Niat biar ikhlas

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Sesungguhnya seorang ahli ilmu, apabila ia menyampaikan suatu nasehat tanpa dibarengi niat ikhlas dan mengharap pahala dari Allah, maka nasehatnya akan hilang dari hati orang yang mendengarkannya tanpa meninggalkan bekas seperti air yang jatuh di atas batu.

(al-Khatib al-Baghdadi)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...