FOLLOWER

9 Jun 2013

Belian sebelum sekolah bermula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Hari ini Ahad, esok Isnin dah mula sekolah semula.  Maka bermulalah sekali lagi latihan suara di waktu pagi. So kepada sesiapa yang berjiran dengan aye haraplah memahami yer... kerenah anak-anak kalau nyanyi perlahan tariannya pasti gerak perlahan jadinya kena nyanyi soprano pitching tinggi baru gerak cepat sikit.

Tapi cerita di atas itu untuk latihan suara bermula pagi esok (Isnin).  Hari ini nak cerita pasal belian untuk keperluan sekolah anak-anak esok.  Macam baru nak mula sekolah pulak walhal dah masuk bulan ke enam. Laaa... dah setengah tahun rupanya.  Dalam sedar dan tidak sedar dah masuk bulan Jun.  Subhanallah. 

Seperti biasa walaupun tujuan awal adalah untuk membeli keperluan abang dan kakak sahaja (kononnya), belian untuk adik juga tidak ketinggalan.  Seperti contoh di bawah.
buku pertama khusus untuk budak yang belum sekolah

Inilah antara belian yang dimaksudkan.  Alatulis untuk Alif dan Dina.  Tambahan stok sedia ada.  Antaranya pensil, pembaris, pemadam, gam, pensil warna dan juga pengasah.  Harap-harap boleh bertahan lama.  

Sekian, selamat kembali ke sekolah.

Perahu, dayung dan bekal

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


gambar hiasan:  Laut Teluk Batik


  • Kehidupan dunia itu laksana samudera luas yang telah banyak memakan korban, baik orang-orang terdahulu maupun yang datang setelah mereka. 
  • Maka jika Anda mampu, jadikanlah ketakwaan kepada Allah sebagai perhaunya, tawakkal kepada-Nya sebagai dayungnya dan amal shaleh sebagai perbekalannya. 
  • Apabila Anda berhasil menyeberanginya dengan selamat maka hal itu adalah semata-mata berkat rahmat Allah. 
  • Dan apabila Anda celaka di tengah perjalanan maka itu disebabkan oleh dosa-dosa yang Anda lakukan.

(Seorang ahli hikmah)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...