FOLLOWER

12 Jun 2013

Gulsan Nar Eksisi | Jus delima dari Turki

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Gulsan Nar Eksisi | Jus delima dari Turki


Banyak sungguh produk berbentuk jus atau pati untuk minuman kesihatan.  Memang tidak diragui minuman berasaskan buah-buahan baik untuk kesihatan.  Terutamanya jus buah kiwi, buah durian belanda, jambu batu merah (pink guava) dan banyak lagi dan yang terkini YB jumpa adalah jus buah delima keluaran negara Turki.

Jus delima ini rasanya masam dan kalau wanita hamil pasti suka dengan rasanya.  YB baru saja cuba jus ini dalam seminggu ini, diambil 1 satu besar setiap pagi dan malam.  Keberkesanannya tidak lahu lagi, sebab mungkin juga secara kebetulan sebelum mengambil jus ini YB demam, selselma dan batuk.  Khabarnya baik untuk kesihatan.  Belum sempat goggle lagi.

Dua hari selepas membelinya dari rakan sepejabat encik suami, terjumpa pula jus berkenaan di kedai runcit berhampiran rumah.  Sungguh tidak disangka sama sekali.

Sementara itu aye nak ajak rakan blogger yang singgah cuba perhatikan apa perbezaan antara kedua-dua botol jus delima yang dimaksudkan.


(pandangan hadapan)
jus dari kiri dibeli dari rakan dan kanan dibeli dari kedai runcit berhampiran di SIDEC

pandangan belakang botol

pandangan dari sisi kiri dan kanan sama saja

Untuk bagi kejutan sikit.  Maaflah bukan nak buat giveaway atau cabutan nombor bertuah tetapi sekadar ingin berkongsi maklumat atau pengetahuan dari rakan blogger yang mengetahui mengenai jus delima Gulsan keluaran Turki ini.

Walau apapun jawapan anda mengenai botol berkenaan aye terima dan mungkin juga betul dengan apa yang aye tahu.




lihat harga dalam bulatan kuning
Tetapi apa yang aye ingin kongsikan adalah mengenai harganya. Nampak jauh bezakan.  Memang untung dapat harga murah tetapi adakah ianya betul-betul asli atau tiruan?

Untuk itu juga kepada rakan blogger yang pernah mencuba jus ini... jika tidak keberatan boleh juga kongsikan pengalaman.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...