FOLLOWER

18 Jun 2013

Masa dan cara yang sesuai untuk diet

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


gambar hiasan

Mohon mencelah sekejap.  Mood kerja tiba-tiba jatuh kegaung (kedaung) sebab perut lapar.  Hanya berlapikkan segelas pearl cafe dan nestum segera (3+1).  Rasanya masih belum cukup untuk mengisi ruang kosong dalam perut yang semakin deras berkocak...

Semuanya gara-gara malas nak ke kafe sana kerana menunya biasa-biasa dan mungkin juga tak memenuhi selera tekak yang terlampau memilih.  Perut lapar pun masih sempat memilih menu.

Maka disebabkan itulah terfikir untuk menulis mengenai diet.  Bukan kerana saya pakar diet atau pakar pemakanan tetapi sebab saya hanyalah seorang isteri, ibu dan blogger.  

Diet seorang isteri
Diet seorang isteri kerana hendak menjaga hati suami.  

Maklumlah bila rasa sana sini penuh lemak, perutpun macam mengandung 8 bulan walaupun tidak mengandung... hati mula terasa sendiri.  

Diet seorang ibu
Anak-anak pula mula bertanya soalan maut bercepu emas lagi... "Dalam perut umi ada baby ker? Yeayyy nak dapat baby lagi"... Jelingan manja harus segera dilemparkan.  

Harus mulakan diet sekarang juga.

Diet seorang blogger
Diet bukan dengan cara berlapar tetapi mengurangkan pengambilan makanan terutama makanan berlemak dan tinggi karbohidrat.... betul ke nie wei????

Soalan ini harus dijawab dan biasanya jawapan rakan blogger memberikan insprasi untuk terus berdiet dan berblogging... hahahah ada kaitan ker?  

Tiba-tiba teringat Menu Istimewa


"suka duka pentas dunia"

Bersiap-siap untuk meninggalkan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Ketahuilah! Sesungguhnya dunia telah bersiap-siap untuk meninggalkan kita dan sebaliknya akhirat telah bersiap untuk menjemput kita.
Masing-masing dari keduanya (dunia dan akhirat) memiliki anak-anak.
Jadilah kalian semua anak-anak akhirat dan janganlah kalian menjadi anak-anak dunia, karena sesungguhnya hari ini (dunia) adalah waktu untuk beramal tanpa ada hisab (perhitungan amal), sedangkan esok hari (akhirat) adalah saatnya hisab tanpa ada amalan.

('Ali bin Abi Thalib)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...