FOLLOWER

16 September 2013

Tutti Frutti kini berhampiran rumah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Seperti biasalah blogger wanita bajet mak-mak ni selalu lah juga jadi tukang promosi percuma bagi sebarang aktiviti dan keluaran terbaru di kawasan sekitarnya.

Betulkan?

Tutti Frutti sekarang baru saja menjejakkan tapaknya di Bandar Seri Iskandar.  Tak pula ingat dengan tepat tarikh perasmian pembukaan.  Kerana pada hari perasmiannya... sangatlah sibuk tak sempat singgah.  Yang terperasan hanyalah khemah di depan deretan bangunan kedai... dengar khabarnya Tutti Frutti dah buka di Seri Iskandar.

Jom Terjah!

Di ofis kawan-kawan dah mula bercerita.  Macam-macam antara benar atau tidak percaya atau tidak cuba sendiri.

Di rumah pula anak-anak asyik menggoda.  Apa tidaknya kawan-kawan sekolah dah mula mercerita.... tambahan pula beberapa hari sudah terjumpa mangkuk kertas Tutti Frutti depan rumah... agaknya malam tadi mereka yang 'take-away' ni makan dalam kereta masa perjalanan balik rumah,,,tak nampak tong sampah lalu tercampak dengan pagar rumah... Sabar jer lah.

Biarlah mereka dengan kerenah mereka...

Apalagi dengan kesempatan yang ada tak kiralah balik ofis lambat ker.... demi memenuhi impian dan hasrat anak-anak, maka berkorban masa jugalah.

Nak cerita tentang masa memang semua orang diberi masa yang cukup.  Nak bercerita mengenai wang ringgit... memang tak semua orang mempunyai kuasa beli yang sama.  Sementara masih ada masa dan duit yang cukup belilah seadanya... Semoga anak-anak berpuas hati dan tidak lagi menderita kerana tidak dapat makan tutti frutti.. menderitalah sangat!!!


Nikmati Tutti Frutti di rumah... lebih aman tak yah nak jaga sangat tertib.  Cedok jer masuk mangkuk, pilih tempat duduk yang selesa... nak bersila ker nak bertimpuh atau duduk atas kerusi boleh saja... Santai jer


Semoga anak-anak akan bergembira dan berbahagia dengan 'hadiah' ini.

Eh... memang tiada gambar anak-anak makan tutti frutti, sebab di rumah kan... biarlah mereka dengan kebebasan mereka... tak mahu ganggu. :D

Tutti Frutti Frozen Yogurt kini berhampiran rumah dan boleh dinikmati pada bila-bila masa.

Terima kasih.


16 September 2013 | Hari Malaysia yang ke-50

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Selamat Hari Malaysia.  

Hasrat hati hendak berkongsi kegembiraan sempena Hari Malaysia bersama blogger semua.

Berikut adalah beberapa petikan dari e-mail yang diterima pada pagi ini. 

Tahun ini adalah tahun yang amat bersejarah buat semua rakyat Malaysia. Pada tanggal 16 September, negara kita menyambut ulang tahun rasmi penubuhannya yang ke-50. 
Pengisytiharan rasmi penubuhan Malaysia telah dibuat oleh Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada tarikh bersejarah ini, dalam tahun 1963, di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur. 
Pengisytiharan yang disaksikan oleh oleh Yang di-Pertuan Agong, Raja-Raja Melayu, Gabenor-Gabenor Pulau Pinang, Melaka, Sarawak dan Sabah serta 30,000 orang rakyat telah memberi sinar harapan kepada semua. 
Pada ketika itu, rakyat berbilang kaum dan agama, mengimpikan kemerdekaan, kebebasan dan kemakmuran dalam sebuah negara yang berdaulat. 
Satu kompromi telah dicapai bagi melindungi kepentingan Sabah dan Sarawak bersama Persekutuan Tanah Melayu dalam penubuhan Malaysia. Hak autonomi dan kedudukan kedua-dua buah negeri ini turut dinyatakan dalam Perkara 20, Suruhanjaya Cobbold.
...... sambungan... 
Walaupun dalam usia yang muda, Malaysia telah berjaya membina sebuah negara yang disegani, sama ada dari aspek politik, ekonomi dan pembangunan sosial. Pengorbanan dan usaha gigih semua pihak dalam membentuk negara, mempertahankan keamanan dan kemakmuran selama ini akan sentiasa dihargai.
 
Semoga Malaysia terus cemerlang gemilang dan terbilang dalam usaha pembangunan negara tanpa meminggirkan rakyatnya yang sentiasa memberi sokongan.

Sekian.  Selamat Hari Malaysia.


Semoga dirahmati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


"Semoga sejahtera hingga akhir masa".  Corak frame hiasan


Semoga Allah merahmati orang yang baik bicaranya dan meraih kebaikan atau yang diam dan menghindari keburukan.
(Ibnu Mubarak)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...