FOLLOWER

28 September 2013

Beg Strawberry

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Pada hari Sabtu sekarang ni... kebanyakan pasaraya besar tidak menyediakan beg plastik kepada pembeli sebagai langkah atau tindakan kearah 'green earth'.  Ye lah kan beg plastik tu lambat lupus dan pembakarannya pula menyumbang kepada pencemaran alam sekitar.

Apa lagi... untuk tujuan membeli belah pada hari Sabtu (terutama hujung bulan setelah dapat gaji) bersedialah dengan beg sendiri untuk lebih mudah membawa barang yang dibeli.


Dan... antara beg yang paling sesuai dibawa ke pasaraya adalah beg strawberry.  Ianya comel dan mudah dibawa terutama oleh Inas Insyirah... Sila abaikan latarbelakang kerana ianya dalam proses kemaskini dan akan diubahsuai segera.

Strawberry ini bukan untuk dimakan tetapi untuk mengisi barangan yang ringan dan mudah dibawa.  Paling rendah yang boleh diisi adalah barang yang bernilai tidak lebih RM20.00 tertakluk kepada saiz dan berat.... 

Ohh... kempen apakah ini?

Inilah kempen guna semula beg yang ada dirumah untuk membeli belah pada hari Sabtu dan pada hari-hari yang lain juga sebagai sumbangan kepada mesra alam.

Sekian adanya.  Selamat membeli belah dan berjimat cermat itu amalan mulia, elakkan pembaziran yang akan merugikan keluarga dan diri sendiri.

Terima kasih.


Cara mudah menutup aib

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



gambar hiasan


Siapa yang menutupi aib seorang muslim maka Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat.
(HR Muslim)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...