FOLLOWER

6 November 2013

Antara cendol pulut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Tidak lah lama sangat tak makan cendol pulut. Tetapi petang tadi... rasa teringin pulak.

Singgah tepi jalan dekat SKIP beli cendol + pulut walhal badan ni tak berapa sihat lagi. Hingus pun dok meleleh.... ish3

Orang tua pernah berpesan kalau demam belum kebah jangan makan pulut...pantang tu. Tetapi orang muda ini mudah lupa, dah makan lenguh kaki tangan barulah 'padan muka'...

Dah makan ubat demam....pun masih lagi sengal satu badan. Nasib baik masih boleh berblogging... layan jugak lah..


Suka duka pentas dunia

posted from Bloggeroid

Segmen Blogwalking November 2013

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Segmen Blogwalking November 2013 by:  Munirah Rahman


Cantik kan gambar atas ni?  
Boleh buat latarbelakang blog ataupun kat wallpaper kat desktop... :D


Anda yang beminat menyertai Segmen blogwalking ini silalah klik SINI

Terima kasih.


suka duka pentas dunia

Perasaan yang bagaimana

Assalamualaikum





Entah dari mana hendak dimulakan cerita dan bagaimana hendak digambarkan perasaan ini.

Sesekali terfikir ini hanyalah ujian kecil dari jutaan ujian yang kecil. Terasa sedikit kesal tetapi bukan menyesal mengapa anak kecil itu terlibat.

Bagi dia yang masih kecil... hati dan perasaannya masih bersih tidak tersimpan rasa benci atau geram apatah dendam kesumat. Perasaan mazmumah itu hanya ada pada orang dewasa.

Tidak mengapa biarkan saja perasaan itu terubat sendiri bersama seribu rasa yang membukam. Leraikan saja rasa tidak enak itu....benamkan ia sejauh dasar laut ketujuh.

Yang pasti kehidupan ini mesti diteruskan dengan penuh semangat waja. Kesilapan itu terlalu kecil untuk disingkap.

Semoga yang terbaik buat semua.

Sekian.




Suka duka pentas dunia



posted from Bloggeroid

Mencari semalu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Operasi mencari pokok yang pemalu di hujung padang.


















Akhirnya semalu yang pemalu ditemui.



suka duka pentas dunia



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...