FOLLOWER

28 November 2013

Kenyang makan SNIKERS

Assalamualaikum dan selamat sejahtera





Snickers adalah makanan untuk orang lapar.  Kalau lapar memang lain macam.  Bukan sahaja jadi lemah longlai tetapi yang bagusnya nampak orang pun rasa nak telan... terutama bila kena marah... hahaha

Bertepatan sangat dengan motonya "Hungry? Grab a Snickers"
Biasanya ini adalah makanan untuk tengahari kira ganti makan tengahari.  Mengapa?
Sebab bila banyak kerja tak sempat nak ke kafetaria yang tak berapa dekat sangat.  Nak pijak tangga pun malas apatah lagi nak angkat punggung dari kerusi yang empuk nie... :P

Nak kata kenyang tu ... boleh lah buat lapik perut sementara tunggu petang balik ofis singgah di Jumbo Restoran makan nasi ayam ataupun nasi goreng ikan rebus.  Terus ganti makan tengahari plus makan malam dan 'supper' sekali.

Mana tidaknya bila dah balik rumah memang tak sempat nak pegang periuk kuali belanga.  Mana nak layan kerenah anak-anak lagi, nak basuh pinggan mangkuk yang berserakan dalam singki... tambah lagi dengan sindrom MNM.

Apa itu MNM?  Nantilah kita cerita ehhh... 

Dah... nak sambung kerja sikit lagi.

sekian adanya

suka duka pentas dunia

Blogger's Birthday Segment

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Salam sejahtera!

Segment untuk mengeratkan hubungan silaturahim antara bloggers :D
For more info + to join, click on the picture :)
*****
Saya dilahirkan pada:  6 Mei [Tahun yang penuh sejarah... :) bukan tahun 1969 ehh] 




suka duka pentas dunia

Durian untuk sarapan pagi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Seperti biasa agak lewat sikit.  Peristiwa pagi tadi baru nak cerita tengahari ini.  

Apa kesah... kan ini blog caca marba... :P

Petang semalam ayah (encik suami .. tak boleh panggil abang depan anak-anak nanti mereka pun ikut sama ehhh) bawa balik durian.  Katanya beli dari kawan kat pejabat 4 biji RM24.00.  Mahal ke tidak dah tak berapa nak faham sekarang ni sebab banyak sangat versi harga durian.

Durian ini bukanlah durian versi musang king atau D24 tetapi durian dari kampung.

ada rupa kucing tidur??

bila fokus dekat sikit... ada lah rupa sikit kan?


Si 'Gebus' ini lah yang pagi-pagi lagi celik mata nampak bauh durian kat luar... terus suruh umi buka durian... nak makan.  Tak payah susah-susah bagi alasan 'pagi-pagi tak boleh makan durian'  tak laku punya... memang tak makan pujuk.  Tunggulah nanti suruh ayah kopek.


Ayah memang sporting habis... sebab ayah sendiri pun memang nak makan kan???
Si 'gebus' ni bersemangat nak makan bukan kepalang lagi... dah buka... baru makan seulas pun tak habis dah tak nak... hai anak anak...

si kakak pun tumpang 'setangan' makan durian jugak.. boleh habis ker...kakak makan habis punya.

Bukan jer anak-anak, umi dan ayah pun tumpang sama makan durian pagi-pagi... buat sarapan.

Agak-agak petang ni sempat tak nak buat kuah durian... tak pun aiskrim durian.  Tunggu dan lihat sajalah bila umi balik kerja nanti tengok apa jadi?


suka duka pentas dunia


Kumpul dan hafal

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Langit Tidak Selalu Cerah.  Gambar Hiasan


Hafalkanlah ilmu yang telah Anda kumpulkan!
 Karena orang yang mengumpulkan ilmu namun ia tidak menghafalnya, bagaikan seorang laki-laki yang duduk di depan hidangan, lalu ia mengambil hidangan tersebut sesuap demi sesuap, namun ia lemparkan suapan-suapan itu ke belakang punggungnya. Kapankah Anda akan melihatnya kenyang?
(al-A'masy)



suka duka pentas dunia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...