FOLLOWER

14 Mac 2014

Boleh atau tidak balas komen

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Boleh atau tidak boleh balas komen dalam blog?  Bagi sesetengah blogger ia menjadi satu rutin dan kemestian untuk menjawab setiap komen dalam blog.


Dunia blogging sekarang memang sudah cukup meluas.  Saban hari ada saja blogger baru yang muncul... tidak kurang juga blogger yang menyepi atas alasan tersendiri.

Membalas komen dalam blog mungkin mampu mendatangkan semangat dan perasaan gembira kepada blogger atau anon tanpa nama.  

Mengikut pendapat sesetengah blogger menjawab komen dalam blog adalah perlu bagi menjalin hubungan dan kemesraan sesama blogger dan secara tidak langsung mampu menarik pembaca dan pengunjung tetap.

Bagi aye sendiri terpulang kepada blogger nak jawab atau tidak.  Kerana pada tempoh masa tertentu kita terlalu sibuk dengan pelbagai perkara dan tugasan rasmi.  Maka yang sempat dilakukan pada blog hanyalah 'release' komen yang yang ditinggalkan oleh Rakan Blogger.  Tidaklah nanti rakan blogger ternanti-nanti apa respon pemilik blog tadi.

Jangan silap pula, tidak semestinya tidak balas komen itu bermakna komen anda diabaikan.  Jangan berkecil hati.  Sudah pasti kami blogger (perasan popular sekejap) akan membalas semula ke blog kalian yang meninggalkan komen.  Anda tidak dibiarkan...

Cuma berikan kami sedikit masa untuk mendekati dan mengenali anda semua.

Selamat berblogging.

#pray4mh370


suka duka pentas dunia



$$$

1 ulasan:

  1. akak membala sikut kesesuaian masa...byk yg tak terbalas sbrnya...

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...