FOLLOWER

18 Mac 2014

Masih ada di sini

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Syukur Alhamdulillah masih berpeluang membebel di blog picisan ini.  Walaupun tidak seberapa tetapi cukup untuk memberi semangat dan ruang bagi menambah bilangan karya di alam maya.

Corak hiasan

Beberapa hari yang berlalu tanpa sebarang entri di blog ini sungguh memberi kesan...

Sebenarnya YB (yangbaik) atau aye (saya) masih lagi keliru untuk membahasakan diri sendiri dalam ruang blog ini.  Nak bahasakan aku... macam kasar sangat, nak bahasakan saya... macam budak sekolah pulak... nak bahasakan akak... hmmm tak sesuai kot... nak bahasakan makcik... rasanya belum sampai lagi ke tahap itu.  Walau apapun setelah diamat-amati mengikut keselesaan sendiri, bahasa yang paling sesuai adalah aye... iaitu gantinama atau panggilan bagi diri sendiri seperti aku, saya, gua dan yang seangkatan dengannya.

Hari Sabtu dan Ahad lepas aye mengikut Kursus Sulaman Riben di Akademi Pembangunan Belia Malaysia (APBM) Batu Gajah.  Memang menarik.  Kerja-kerja menyulam bukanlah sesuatu yang baru buat aye tetapi sulaman riben memang baru kerana sebelum ini tidak pernah mendapat latihan secara formal dan intensif seperti kursus ini.

Selain dari itu, Sabtu lepas juga bermulanya musim hujan.  Petangnya hujan lebat dan seperti biasalah tanpa mengikut arah angin... kebocoran berlaku sana sini dalam rumah dan juga di ruang lepak-lepak (porch).  Bocornya tak banyak tetapi cukup memberikan kekalutan kerana sudah lama hujan tidak mencurah ke bumi.  Sempat juga menadah air hujan melalui cucur atap di luar rumah, menggunakan tong hitam yang asalnya dibelikan untuk buang sampah.  Tong hitam itu disimpan dan hanyalah sebagai tong tambahan sekiranya tong sedia ada telah penuh. Memang perlu guna tong tambahan... jika tidak akan menyusahkan jiran tetangga... okey!!  Tambahan... bocor dalam rumah tak banyak mana pun sikit saja.

Apa lagi... Ahad lepas, julung kalinya ke TESCO di saat akhir membeli keperluan rumahtangga.  Masuk saja dalam TESCO... ting tong... "pengumuman kaunter akan ditutup 10 minit lagi".   Apa lagi berkejaran mendapatkan keperluan yang telah disenaraikan.  Tidak pernah jadi dalam sejarah... membeli belah dalam masa 10 minit dan paling bagusnya jumlah harga mencecah sehingga RM100.00 lebih.  Memang betul-betul terasa sekarang ni. RM100.00 belum penuh troli baru dalam dakapan (troli bawa ke lain) dan suku troli.

Dan... sekarang masih lagi menunggu perkembangan positif mengenai kesudahan MH370.  Semakin lama menunggu semakin banyak pula cerita-cerita sensasi...apa-apa pun semoga yang terbaik buat warga #mh370.

#pray4mh370


suka duka pentas dunia


$$$

1 ulasan:

  1. Saya tidak kisah YB nak guna ganti diri yg mana pun...OK saje. Saya biasanya bergantung kpd artikel. Alhamdulillah...hujan sudah mula membasahi bumi, jgn ada yg merungut pula kalau asyik hujan dah le...hehe Samalah kita, lama dah xhujan, bila hujan barulah tau ada bocor...kenalah memanjat. :)
    Kalau masuk lumba trolly tu mesti menang!

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...