FOLLOWER

16 Ogos 2014

Menahan sabar nak makan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,






Gambar hiasan


Sabar nak makan? Bunyi macam pelik jer. Korang baca pun rasa pelik apatah lagi saya yang menaip entri ni. Jenuh fikir nak buat tajuk apa.

Sabar. Kejadian ini terjadi ketika di stesyen minyak menemani suami isi minyak kereta. Kalau saya tak ikut memang saya tidak nampak apa yang berlaku.

Tak tahu nak katalah, apakah disebabkan saya yang berusia lebih dari mereka atau kerana saya sakit hati sebab tidak suka makan sambil berjalan atau sebab apa... yang pastinya memang saya tidak suka dan tidak selesa dengan apa yang saya nampak tadi.

Apa yang saya nampak? Saya nampak seorang gadis memegang sebuku roti berjalan ke kaunter stesyen minyak sambil mengigit roti yang dipegangnya. Seketika dia berhenti mengunyap ketika bercakap dengan staf di kaunter. Sejurus sebelum kembali ke keretanya dia mengunyah lagi roti di tangannya. Sampai di kereta dia terus masuk dan urusan masukkan minyak dilakukan budak lelaki yang dari tadi menunggu di penjuru belakang keretanya.

Pandangan saya, kenapa tidak ditinggalkan saja roti itu di dalam kereta tak perlu bawa ke kaunter stesyen minyak. Bukankah lebih baik makan roti ketika di dalam kereta dan tidak perlu makan sambil berjalan. Jika pun lapar sangat... sabarlah sekejap tak sampai 10 minitpun dari kereta ke kaunter dan kembali semula ke kereta. Tidak molek sangat makan sambil berjalan. Tidak manis dan nampak sungguh kurang sopan.

Semoga anak-anak saya tidak terpengaruh dengan perbuatan tidak senonoh itu.

Utamakan kesabaran dan keselamatan.
posted from Bloggeroid

3 ulasan:

  1. manusia ni ada macam2 ragam kak...

    BalasPadam
  2. Memang tak elok makan sambil berjalan dan tak baik untuk badan bila berjalan. - adarain.com

    BalasPadam
  3. malu makan berdiri.., ermm berjalan lagi., agak-agaklah kan..

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...