FOLLOWER

16 Oktober 2014

Susah dahulu senang kemudian

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Susah dahulu senang kemudian


Baru tadi berjumpa sekarang dah kena buat kerja tambahan.  Bukan tak suka tapi terpaksa suka juga kerana dah memang kerja kita kan.  Bukan saja tengok muka, tapi tengok bayang pun dah fobia. Macam mana nak elak?  Tak tahu kan.

Tak tahulah kenapa sejak akhir-akhir ini kebanyakan orang suka sangat buat kerja last minit, terkejar-kerja macam tak sempat-sempat sangat dah.  Yang peliknya bila bagi arahan macam tak boleh fikir keadaan orang lain...


Sekarang memang musim kelam-kabut kot.  Maklumlah #Bajet2015 baru saja dibentang.  Seolah-olahnya semua orang mengejar untuk capai KPI bajet tu.  Sedangkan manusia ni ... masih lagi keliru. Menulis pun dan merepek meraban bukan-bukan.

Kembalilah kita ke pangkal jalan.
Semoga kita tidak tersesat di pertengahan jalan.
Nampaknya hala tuju perjalanan kita masih jauh.
Walaupun kita bakal tiba pada bila-bila masa.

Saya sebenarnya keliru dengan hasil tulisan ini.  Apa kaitannya dengan tajuk di atas, jalan cerita pada perenggan di atas dan penghujung cerita ini.


Barangsiapa terbiasa memanjangkan shalat malam (dengan memanjangkan bacaan al-Qur'an ketika berdiri dalam shalat), maka ia akan merasa ringan ketika harus lama berdiri pada Hari Kiamat kelak.
(Hassan bin Athiyyah)

Semoga kita dikurniakan kekuatan dan kesabaran untuk membiasakan diri berdiri lebih lama dalam solat malam dan memanjangkan bacaan  al-Quran sesudah Fatihah.

Semoga terbaik buat kita semua.

Terima kasih.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...