FOLLOWER

13 Disember 2014

Buat kerja pejabat di rumah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kerja pejabat buat di rumah




Sejak dari bangku sekolah kita telah dibiasakan buat kerja sekolah di rumah. Terutama ketika cuti penggal persekolahan. Boleh dikatakan setiap subjek ada kerja rumah dan yang paling banyak biasanya matematik.

Zaman sekolah sudah lama berlalu pergi. Bila dikenangkan semula bagus juga. Ketika itu tidak pernah terfikirpun bila kerja nanti kena bawa balik kerja di rumah. Mungkin ketika itu emak tidak bekerja, ayah pula bukan kerja pejabat. Jika adapun hanya jiran tetangga yang menjadi cikgu, kena bawa balik buku untuk diperiksa.

Jauh sekali apa yang difikirkan ketika itu. Memang tidak sama langsung dengan apa yang difikirkan ketika itu dengan apa yang terjadi sekarang. Bak kata pepatah "Jauh panggang dari api".

Sekarangpun bukan selalu bawa balik kerja ke rumah. Jarang sangat, cuma sehari dua ni terpaksa bawa balik ke rumah itupun sebab boleh buat di rumah dengan kemudahan yang terhad dan secukupnya. Elok juga boleh bawa balik kerja ke rumah, ada masa melihat anak-anak di rumah ketika hujung minggu.

Ada juga beberapa kerja yang belum selesai, terpaksa buat di pejabat dan tidak boleh bawa ke rumah. Seboleh-bolehnya tidak mahu dihabis masa bersama keluarga dengan membuat kerja pejabat. Tetapi... itu yang terpaksa dilakukan. Jika tidak akan menjejaskan imej dan kredibiliti.

Menjelang tahun baharu 2015, nampaknya banyak kaedah kerja yang perlu dirancang dengan lebih teliti.

posted from Bloggeroid

1 ulasan:

  1. aida jarang bwk balik keje ke umah...
    2-3 kali aje dlm setahun.
    tu pun keje yg tahap penting nyer tahap urusan seri paduka baginda :)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...