FOLLOWER

10 Januari 2014

Cabaran atau peluang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Cabaran atau peluang

Masih terkesan lagi dengan ungkapan yang tertera pada banner satu majlis dan kemudiannya diungkapkan pula oleh seorang ahli akademik pada bulan lepas.  Ungkapan yang cukup memberi makna dan rasanya inilah peluang yang aye perolehi setelah berjaya melepasi cabaran untuk hadir ke program berkenaan.  Nama program yang diringkaskan dengan CHAD2013.

Memang kita tidak sempurna

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


gambar hiasan

Entah macam mana tiba-tiba dapat idea nak tulis tajuk macam ni.  Tak tahulah macam mana pengisiannya. Point nak tulis dah ada tetapi bimbang huraiannya tidak menepati tajuk dan point yang dimaksudkan. Bukanlah terdesak sangat sehingga buat tajuk macam ni.  Tetapi atas kesedaran diri sendiri dan untuk ingatan kepada diri bahawa kita ini memang tidak sempurna apatah lagk maksum.

Ubat kutu vs ubat kudis buta

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Ubat kutu atau ubat kudis buta, mungkin sama atau tidak.

Bila dah ada anak perempuan macam ni lah.  Masa kecil tak pandai keluar rumah.  Main pun depan rumah ataupun keluar dengan mak bapak jer.

Akal atau kata-kata

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Akal atau kata-kata







Lebih sedikit orang menggunakan akalnya, lebih banyak pula ia berkata-kata.
(Ali)



suka duka pentas dunia


$
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...