FOLLOWER

13 Mac 2014

SlimFast Diet dari My Beauty Herbs

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


SlimFast Diet produk pelansingan badan dari My Beauty Herbs sudah sampai.  Terima kasih kepada My Beauty Herbs dan Mialiana.


SlimFast Diet

Masih ingat lagi entri INI yang dikeluarkan beberapa hari lepas?

Hari ini atau lebih tepat lagi petang tadi produk berkenaan telah sampai dan kini berada dalam genggaman.  Walla!! macam teridam-idam sangat.  Memang betul pun.  

Bungkusan berkenaan dengan pantasnya disampaikan oleh encik Pos Malaysia via Pos Laju.  Betullah seperti yang dijanjikan pada sampul bungkusannya 'hantar hari ini terima esok'.  

Sudah pasti SlimFast Diet akan dijadikan sebagai menu utama sekali sehari setiap hari.  Jangan buat terkejut pula.  Produk ini (pinjam dari kata-kata Inas Insyirah) bukanlah untuk aye tetapi akan diberikan kepada encik suami seperti yang telah dinyatakan dalam borang terdahulu.

Nantikan hasilnya setelah 10 hari nanti.  Sebelum mencuba produk berkenaan kena baca dulu apa yang perlu dilakukan.  Supaya mendatangkan hasil seperti yang dikehendaki.

Selamat mencuba kepada encik suami.  


#pray4mh370


suka duka pentas dunia



$$$

Bukan kerana saya seorang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Bukan kerana saya seorang yang menyebabkan terjadinya isu ini.

Sudut ini sudahpun terabai.  Tiada lagi bunga-bungaan
yang menghiasi.  Gambar hiasan

Banyak sebab mengapa terjadinya sesuatu perkara.  
Bukan kerana seorang dua tetapi ianya turut berkait antara satu sama lain.

Rasa seperti nak bercerita tetapi bimbang ia disalahtafsir.

Lalu izinkan aye nyatakan di sini, oleh kerana hari ini aye cuti tidak semestinya kerja-kerja lain boleh tertangguh kerana masih ada lagi insan lain yang bijak dan mampu menyiapkan tugasan itu.  Aye bercuti bukan kerana lari dari lambakan atau timbunan kerja sebaliknya ada urusan peribadi yang mendesak.  

Memang betul setiap tugasan yang diberikan hendaklah dipantau dan disiapkan oleh siapa yang menjadi pemiliknya (PTJ).  Dalam suasana kerja sekarang yang kebanyakan mengutamakan 'multi-skilling' seharusnya mana-mana orang paling tidak mampu memberi penjelasan untuk apa yang berlaku.



Pasti akan ada orang akan berkata:

"Kalau dia cuti... habislah kerja tak siap"

"Kalau dia cuti... tiada orang nak ganti kerja dia"

"Kalau dia cuti... susahnya!!!"

Tiada siapa yang harus dipersalahkan.  Kerana bukan saya seorang yang boleh buat kerja.  Ramai lagi yang mampu menjadi pekerja yang baik jika itu yang dikehendakinya.  Kerana apa juga yang kita buat atau apa juga yang terjadinya ada kaitannya dengan apa yang ada dalam diri kita.

Hmm... boleh ke buat kenyataan macam ni??? Tak baguskan.

Banyaknya alasan yang diberikan bukan bermakna lari dari tugasan.  Tetapi alasan itu lebih kepada memberi penjelasan semoga ada yang mengerti.

Sekian adanya.


suka duka pentas dunia



$$$

Tahap mana ilmu kita

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Tahap mana ilmu kita sedikit sebanyak bergantung kepada bagaimana kita mengaplikasi ilmu yang kita perolehi atau bagaimana kita mendapatkan ilmu.

Gambar hiasan


Bagaimana kita perolehi ilmu?
Begini, adakah ilmu itu kita perolehi dengan cara menipu pengajar kita seperti meniru hasil kerja rakan ketika menyiapkan tugasan.

Sedikit saja contoh yang diberikan di sini.  Banyak lagi yang boleh difikirkan bersama bagaimana kita mendapatkan ilmu.

Salah atau tidak apa yang kita buat tergantung kepada integriti yang ada dalam hidup kita.

Sedikit perkongsian untuk renungan bersama:
"Tahapan pertama ilmu adalah diam. Kedua, mendengarkan dan menghafalkan. Ketiga, mengamalkan. Keempat, menyebarluaskan dan mengajarkan.  (Sufyan ats-Tsauri)"


suka duka pentas dunia



$$$
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...