FOLLOWER

24 Mac 2014

Jawapan kini pasti

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Segala penantian dan persoalan selama 17 hari lepas kini terjawab sebahagiaannya.



Sungguh banyak hati yang terluka dan kecewa namun itulah takdir kesudahannya.

Semoga Allah mengurniakan kekuatan iman dan kesabaran kepada ahli keluarga #MH370 yang terlibat.

A'zomallah hu ajroka.

posted from Bloggeroid

MiniGiveaway #1 by Ayie Atiqah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Giveaway lagi untuk memenuhi sebahagian daripada kelopongan dalam pengisian blog.  Maka dengan ini aye join MiniGiveaway #1 by Ayie Atiqah

MiniGiveaway #1 by Ayie Atiqah
Nak join?  

Dia dah pandai buka sendiri

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Apa yang dia buka sendiri tu?

Ketika kami anak beranak sedang asyik menonton tv tiba-tiba kedengaran bunyi pintu ais dibuka.  Tak siapa pun endah dengan bunyi pintu peti ais dibuka.  Maklumlah sedang kusyuk menonton tv.

Tiba-tiba kedengan suara menjerit.. "Abid buat apa tu?"

Apa lagi umi pun melompat le nak ke dapur.  Tak sempat sampai dapur, Abid dah meluru lari ke ruang tamu dan ternampak Abid pegang otak-otak di tangan kirinya.  Melelong-lelong berlari menuju ke depan tv, ingatkan tadi meluru ke muka pintu.  :D



Baru terperasan rupa-rupanya Abid dah 'kupas' sendiri otak-otak yang diambil dari peti ais.  Otak-otak semalam yang ayah bawa balik.

Terus saja duduk depan tv... lepak-lepak sambil makan otak-otak.  Macamlah boleh habis seketul tu.  

Abid memang suka makan otak-otak, tambahan otak-otak yang ayah bawa balik ni tak pedas sangat.  Isinya juga halus dan sedap.  Sesuai sangat dengan kanak-kanak seusia Abid; 1 tahun 5 bulan.


Nak otak-otak?  Dah tunjuk, nak ambil tak bagi pula.  Terus masuk mulut.  Sekali ngap sepenuh-penuhnya dalam mulut.  Geram betul.


Sekali makan, masuk banyak-banyak... nak tolong suapkan tak bagi.  Sudahnya sampai termuntah-muntah.  Itupun tak serik lagi... nak makan juga.  Tapi tak habispun... Abid makan separuh saja.

Abid dah pandai buka otak-otak sekarang nie... memang nak sangka.  Ohh... umi sudah ketinggalan dengan perkembangan anak-anak dek kesibukan dengan urusan kerja.  Mudah-mudahan belum terlewat untuk umi terus mengikut perkembangan anak-anak.

Jom makan #otak-otak.


#pray4mh370


suka duka pentas dunia



$$$



Dilihat orang tidak sama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Mata yang melihat sering kali tidak sama dengan apa yang tersirat.  Tafsiran mata kasar itu lebih bahaya sekiranya tidak dibuat penelitian.


Sesungguhnya diantara bagian hawa nafsu yang tersembunyi adalah merasa senang apabila amalan yang kita perbuat dilihat oleh orang lain.  (Ibnul Atsir)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...