FOLLOWER

30 Mac 2014

Pengalaman pertama bersama SlimFast Diet

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


SlimFast Diet produk kurus untuk melansingkan badan yang berkesan boleh dikelaskan sebagai minuman kesihatan walaupun tidak secara khusus.  Kerana kandungannya yang tidak mengandungi tambahan gula.




Aye (saya) antara yang bertuah kerana terpilih sebagai 40 orang blogger yang berjaya dalam giveaway anjuran Mialiana.com dan My Beauty Herbs pada awal bulan Mac lepas.  Untuk rekod penyertaan ke giveaway ini didaftarkan atas nama encik suami memandangkan berat badannya ketika didaftarkan adalah sekitar 110 kg ditambah dengan keinginan aye untuk melihat encik suami kembali ramping seperti permulaan perkenalan dahulu... :P


Pada 13 Mac 2014, produk yang dijanjikan tiba di rumah.  Bukan satu tetapi dua kotak. Sungguh teruja dan tidak sabar mencuba produk kurus terbaru ini.  Bagaimana kesannya kepada encik suami.

Produk kurus badan ini dicuba dengan rasminya pada 14 Mac 2014, iaitu hari Jumaat. Sedikit kesilapan kerana seperti biasa produk pelansingan badan terutama minuman seperti ini lazimnya akan memberi kesan kepada penggunanya pada hari pertama.  Maka secara tidak langsung memberi sedikit kesan tidak selesa kepada encik suami kerana sukar menunaikan Solat Jumaat dengan khusyuk.  Terdapat sedikit gangguan kepada sistem penghadaman di mana beliau terpaksa berulang ke tandas.

Kejadian berulang ke tandas ini berulang dua ke tiga hari.  Namun penggunaan produk ini bukanlah kerana hendak kurus dengan cara yang cepat semata-mata tetapi terdapat juga kesan kesihatan yang lain seperti melambatkan proses penuaan, membuang toksik dalam badan, dapat mencegah beberapa penyebab dari penyakit jantung dan merawat kanser (pada peringkat awal).

Penggunaan produk SlimFast Diet juga mampu merawat masalah penghadaman dan menghindarkan sembelit.  Kesan ini dapat dilihat di mana setiap pagi encik suami tidak lagi berada lama di dalam 'bilik termenung'.

Selain daripada dapat meningkatkan metabolisma badan, penggunaan produk ini juga dapat melancarkan peradaran darah dan seterusnya dapat membantu pembakaran lemak.

Walaupun encik suami tidak menggunakan produk ini berterusan setiap hari, kesan perut buncit berkurangan dapat dilihat.  Memang tidak ketara tetapi jelas kelihatan walaupun penggunaan yang tidak tetap.  

Kekuatan semangat memang mengatasi segala ujian dan rintangan.  Adalah diharapkan dengan penggunaan berterusan berat badan encik suami dari 110 kg sekarang dapat dikurangkan dan seterusnya memberikan kesan kesihatan yang positif.




Giveaway SlimFast Diet dianjurkan oleh mialiana.com dan ditaja sepenuhnya oleh My Beauty Herbs dengan hadiah dan wang tunai bernilai RM 3,600 untuk dimenangi.


1st Giveaway dan Tambah Followers by LISA HLOVATE

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Pinjam kata-kata penulisnya "giveaway pertama lisa pernah buat sepanjang lisa jadi blogger.. sadis betul!! kesat ayaq mata guna alas meja.. Harap korang sudi support giveaway yang lisa buat ni ea.. "




Klik banner untuk menyertai.

Hadiah menarik menanti anda!!!

suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$

Mengusik dan merajuk perkara biasa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Mengusik dan merajuk di kalangan anak-anak adalah lumrah dan sudah menjadi biasa. Cuma kadang-kadang memang tak tahan dengan kerenah mereka.  Yang sorang suka mengusik tidak kira tempat dan masa, yang sorang lagi senang sangat merajuk pantang terusik sikit.

Itu semua bakal berlalu kan... begitu juga zaman kita ketika kanak-kanak dulu.  Puas kena usik dan puas merajuk...

suka mengusik


Marah atau simpati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Kemarahan pada ahli maksiat hanya terjadi ketika pandangan Anda tertuju ke arah mereka. Namun ketika anda berfikir tentang hukuman akhirat yang akan mereka terima, maka rasa kasihan akan menyergap hati Anda.

(Abu Sufyan ad-Darani)



suka duka pentas dunia

#MH370 dalam ingatan




$$$
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...