FOLLOWER

2 Julai 2014

Rabu Tanpa Kata | Kadar Bayaran Zakat Fitrah 2014 / 1435

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kadar bayaran zakat fitrah 2014

sumber gambar:  group whatsapp

Rabu Tanpa Kata | Nampak tak???

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Bantuan Khas sempena Aidilfitri

Petikan BH

Suka???

Rabu Tanpa Kata | Ayam goreng kunyit di kebun sayur

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Ayam goreng bersayur




Ayam sembunyi di kebun sayur :P


Menu ringkas berbuka puasa.


Rabu Tanpa Kata | Senarai nama dan gambar kek lapis

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


 




 




 








  

Ada yang berminat? 

Rabu Tanpa Kata | Jenaka sebelum Raya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Suami kita tidak kedekut ... kan?

Tanda cinta bukan kerana nafsu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Cinta bukan kerana nafsu

Simfoni Cinta | Kumpulan novel cinta Islamik.  Gambar hiasan

Tanda kecintaan seorang hamba terhadap Allah adalah ia mendahulukan perkara-perkara yang dicintai Allah atas perkara-perkara yang dicintai oleh hawa nafsunya walaupun perkara-perkara dicintai Allah itu tidak disukai oleh hawa nafsunya; 
Ia membenci hal-hal yang dibenci oleh Allah walaupun hawa nafsunya senang kepadanya; 
Ia mencintai orang-orang yang mencintai Allah dan rasul-Nya dan memusuhi orang-orang yang dimusuhi-Nya; 
Dan ia akan berusaha untuk mengikuti petunjuk Allah dan Rasul-Nya shallallahu 'alaihi wasallam.
(Hafidz Hakami berkata mengomentari firman Allah Subhanahu wa ta'ala dalam surat al-Baqarah ayat 165)


Rabu Tanpa Kata | Selamat Sejahtera

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Selamat Sejahtera



Have a good day!




Seluar batik pakaian santai

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Seluar batik pakaian santai


Sengaja nak melihat kelainan pada pakaian anak-anak.  
Selalu pakai seluar baju beli.  Kali ini giliran umi pula nak tunjuk skill menjahit seluar batik. :P
Bukan tidak sayang kain batik baru beli tetapi kalau beli tak pakai-pakai nanti reput sebab simpan.  Kebetulan pula ada kain batik satu ni dah lama sangat simpan ... jadi sebelum ia mereput baik digunakan sehingga reput.



Seluar batik amatlah sesuai untuk anak kecil tidak kira anak lelaki atau perempuan.  Dah berjaya siapkan satu untuk anak perempuan... tak nak pakai pulak.  Buat satu lagi untuk adik lelakinya... okey suka sangat sampai tak mahu bergambar. Nampak ayah terlompat-lompat nak ikut.


owhhh ala.... dok muting lagi... sudah-sudah la tu Abid.

Nampak sangat lah kan umi ni suka paksa anak-anak bergambar... sampai patah pembaris panjang.  Itu kerja si Abid. 
Kakak-kakak sekelian maaf yer umi nak tangkap gambar Abid saja. Korang jangan nak menyibuk.  Bila umi dah siapkan korang punya seluar batik nanti baru boleh bergambar ramai-ramai.

Pada asalnya nak buat seluar pelikat untuk anak lelaki dan seluar batik untuk anak perempuan.  Tetapi budak-budak kan.... pakai batik atau pelikat mana-mana pun cantik dan segak bergaya.

Tunggu lah kalau ayah beli kain pelikat murah sikit boleh buat seluar pelikat :P
Kalau nak buat seluar pelikat dari kain pelikat cap Mangga atau Gajah Duduk... huihh... mahal tu.
Budak-budak cepat membesar... buat apa beli mahal-mahal nanti membazir saja.

Seluar batik sesuai juga untuk pakai di hari raya kan? 
:P




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...