FOLLOWER

22 Julai 2014

Segmen Puasa & Kueh Raya Pertama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Sementara menantikan idea baru saya nak ajak rakan blogger menyertai segmen puasa & kueh raya pertama yang dianjurkan oleh mummy an.

Duduk tak duduk dah nak raya.  Puasa di bulan Ramadhan ni memang mencabar bukan kerana lapar atau letih tetapi tercabar dengan keadaan kesihatan diri sendiri dan anak-anak.  Cuaca panas sekarang ni ada ketika mencecah sehingga 32 darjah celcius (saya tak jumpa ikon untuk suhu pada keyboard nie).

Bulan puasa memang sibuk dengan macam-macam aktiviti.  Pertama dan hingga ke berapa entah la sibuk dengan persiapan baju untuk anak-anak bercampur dengan kejar masa untuk khatam Quran lagi. Maklumlah orang perempuan kan tempoh puasanya terhad jadi dalam tempoh masa yang ada tu kena pulun betul-betul untuk khatamkan Quran.  Bila dah khatam baru rasa sempurna puasa... betul tak? macam hipokrit jer kan.

Sebelum puasa lagi dah mula mengira nak beli kueh raya.  Tetapi disebabkan kueh raya sekarang boleh dapat pada bila-bila masa jadi tidaklah nak berkira sangat.  Yang pasti untuk raya pertama selalunya makan yang berat-berat seperti lemang, ketupat, rendang seangkatan dengannya.  Jika dikenangkan semasa ada arwah emak dulu... kueh raya yang mesti ada pada pagi hari raya pertama adalah kueh samprit atau biskut dahlia, biskut peanut butter dan biskut buah.

Pemenang akan mendapat Hadiah misteri berupa tshirt atau kemeja untuk wanita atau lelaki yang mempunyai referral tertinggi ke blog Macam² Ann untuk kategori Bonus. 
Pakaian adalah tajaan Surf&Shoppe dan Bundle Bobbi.

Selamat maju jaya!

Berpeluh di waktu pagi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Pagi-pagi lagi dah bermandi peluh.
Bukan kerana kelas aerobik atau gimrama dan bukan juga kerana mengejar anak-anak.
Berpeluh kerana berkejaran dari bilik mesyuarat ke ofis ambil data dan kembali semula ke bilik mesyuarat.
Hari ini ada mesyuarat penting, bukan hari ini saja mesyuarat tu penting tetapi setiap kali pun penting juga.
Persiapan memang dah ada dari awal tetapi disebabkan kesilapan teknikal kerana mengharapkan isu itu tidak penting dan selalunya dibawa oleh orang lain.
Jadi, disebabkan saya kurang penting untuk berada dalam bilik mesyuarat hari ini, maka saya kenalah berlari balik ke ofis.

Huh!!! memang letih macam bukan bulan puasa.
Puasa juga nie, pagi-pagi tak mengapalah berlari sikit... kalau tengahari sikit minta maaf lah memang tak kan berlari punya... panas!!!

Lambat sikit saya update blog hari ni.

Terima kasih sebab sudi singgah blog picisan ini ... :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...