FOLLOWER

4 Ogos 2014

Fantastic Giveaway by FR

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Fantastic Giveaway by FR

Jom Klik banner!!

Masih dalam mood hari raya lagi?
Sambil-sambil makan kueh raya dan dengar lagu raya apa kata kita join pula giveaway hebat anjuran Rakan Blogger, Farahana Ramlan yang bakal menduduki peperiksaan SPM pada hujung tahun ini.

Jom kita sama-sama berikan sokongan padu kepadanya.

Semoga ukhuwah terjalin erat.

Untuk giveaway hebat ini saya tag:
1.  http://mselim3.blogspot.com/
2.  http://www.azhafizah.com/
3.  http://www.aimisyahirah.com/
4.  http://sueakgogeous.blogspot.com/


Berikut adalah senarai hadiah yang *Akan ditambah jika penyertaan melebihi jangkaan*: (hebat kan?) HEBAT!!
  • Novel x 1
  • Cute Pink Note Book x 1
  • Deco Sticker High School Musical x 1
  • Topup RM5 x 2
  • Bloglist x 10
  • Review Blog x 6
Due Date : 31 Ogos 2014 jam 11:59 p.m

Mega Giveaway Anak Merdeka Malaysia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Klik Banner Untuk Join

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Alhamdulillah... setelah sebulan lebih perancangan, akhirnya dapat juga saya lancarkan buat julung kalinya Mega Giveaway 2014. 

Give Away ini adalah sempena bulan kelahiran saya dan anak merdeka Faiqah iaitu pada tanggal 31 Ogos. Mega Give Away ini dianjurkan oleh pemilik blog ini dan ditaja oleh ramai blogger untuk mencari ramai pemenang. 

Mega Give Away ini ditaja oleh:

Tempoh:
03 Ogos 2014  hingga 16 September 2014 [23:59PM]

Hadiah:
Cash RM30
Cash RM20
Cash RM20
1 Naskah al-Quran
Buku terbitan Ana Muslim 
Buku Agama x 1 Pemenang
Kain Ela 2Meter Warna Plain
Wallet Sophie Paris
Wallet
Widescreen Sticker
Voucher RM5 untuk barang preorder di Cayesha
Brooch
2 Car Perfume
Keychain Sarawak
EXO-M Postcard
Bookmark dan Keychain
Topup RM10 x 2 
Topup RM10 x 2
Topup RM10 x 2 
Topup RM10 x 1 
Topup RM5 x 1 
Topup RM5 x 1
Topup RM5 x 1 
Topup RM5 x 1 
Topup RM5 x 2 
Topup RM5 x 2 
Header Blog x 2 
Watermark x 5 
Review Blog x 2
Hadiah Misteri x 2 

Selamat kembali ke sekolah dan pejabat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Selamat kembali semula mengejar masa hantar anak ke sekolah dan hantar isteri ke pejabat :P
Gambar hiasan

Hari ini walaupun masih dalam semangat hari raya (maklumlah raya kan sebulan), urusan sekolah anak-anak dan pejabat suami isteri haruslah dimulakan semula setelah seminggu cuti berhari raya.  Tetapi saya tidaklah cuti hingga seminggu, minggu lepas dah mula kerja.  Yang betul-betul cuti seminggu adalah anak-anak.  Oleh kerana cuti 'lama sangat' nak bangun pagi-pagi pun dah liat macam dodol durian.  HEh... dodol boleh juga dikunyah-kunyah dan telan...

Bermula semula menanam sifat sabar dengan kerenah anak-anak.  Selama ini bukan tidak sabar tetapi kena pupuk semula dan ditambah baik lagi kerana kita kan baru sahaja bermaaf-maafan di hari raya.

Duit belanja sekolah untuk anak-anak dalam tempoh sebulan ni kira macam duit raya juga lah yer.  Tamat bulan Syawal baru kira duit belanja sekolah.  Harus begitu juga kerana apa?  Kerana raya kan sebulan!!! :P

Poket dah semakin menipis, sebulan di bulan Ramadhan tak keluar duit belanja untuk sekolah, keluarpun separuh untuk masuk tabung... sekarang kena bagi penuh semula.

Kepada bapa-bapa dan ibu-ibu yang bawa anak-anak ke sekolah dengan kenderaan sendiri silalah berhati-hati semasa hendak berhenti pastikan keselamatan orang lain juga bukan sahaja keselamatan anak sendiri. Jangan kira ikut hati sendiri nak berhenti tiba-tiba di tengah-tengah kesibukan kenderaan.  Orang lain pun sayang anak juga.  Tiba-tiba pula menceceh bab ini pula.  Memang tak suka tetapi itulah yang terjadi pagi tadi... ini kira pengalaman pertama untuk hari pertama di bulan Ogos.  Itulah sebabnya bila ada yang ringan mulut mulalah berlaku macam-macam tetapi kita kan warga yang perihatin dan penyabar... Sabar juga lah wahai hati.

Selamat kembali kepada semua.  Terlewat sikit hari ini keluarkan entri sebab baru sekarang ada masa nak menung semula dan dan mengarang cerita pagi tadi.  Sebab lain adalah kerana entri autopublish dah habis dan entri dari bloggeroid pun dah habis juga...

Selamat berblogging dengan penuh berhemah.

Malaysia #SupportGAZA




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...