FOLLOWER

10 Oktober 2014

Cukupkah yang diberi

Assalamualaikum dan Selamat sejahtera,



Cukupkah sudah yang diberi
Apa lagi yang hendak diharapkan
Kiranya itu yang termampu diberi
Kiranya itu memadai buat seketika

Cukupkah sudah yang diberi
Apa juga yang diucapkan
Apa juga yang dilafazkan
Semuanya sudah tersurat
Andainya itu yang dirancang itulah yang terlaksana



Ungkapan itu kelihatan mudah dilafaz
Mudah juga dinukilkan juga dikarang
Namun sudah pasti yang terucap itu bukannya dengan sendiri
Melainkan dengan bantuan pemikiran dari yang Maha Bijaksana

Bersyukur kehadratNya
Semoga bertambah murah rezeki semua orang
Dikurniakan rezeki yang halal lagi baik



posted from Bloggeroid

#Bajet2015 | Ada apa dengan kita

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


#Bajet2015 dijadualkan akan dibentangkan di Parlimen pada petang ini, jam 4.00 petang.  Sudah pasti banyak pihak yang ternanti-nanti apa yang bakal dibentangkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak.

#Bajet2015, 10/10/2014, 4.00 petang


Setelah beberapa bulan tempoh penyediaan dan pengumpulan maklumbalas daripada rakyat Malaysia, pembentangan #Bajet2015 akhirnya akan dibentangkan hari ini, 10 Oktober 2014.

Ada apa dengan kita?  Semestinya banyak perkara yang bakal dibentangkan terutamanya isu-isu berkaitan  Kos Sara Hidup, Perumahan, Kehidupan Bandar dan pelbagai lagi antara intipati #Bajet2015 yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato' Sri Najib Razak di Parlimen.
Bagi memastikan Pembentangan #Bajet2015 dapat diikuti oleh segenap lapisan rakyat Malaysia tidak kira di mana anda berada. Pihak berwajib telah menyediakan beberapa platform agar pembentangan #Bajet2015 dapat diikuti oleh semua.  



Antara platform yang disediakan, antaranya:

Siaran Langsung secara atas talian (online streaming) di www.NajibRazak.com atau www.Treasury.gov.my
Sesi Live Tweet di www.twitter.com/PMOMalaysia
Rumusan Pembentangan di www.twitter.com/NajibRazak
Perkembangan terkini berkaitan #Bajet2015 juga dapat diikuti melalui  Facebook Dato' Sri Najib Razak.




"Malaysia sedang berada dalam satu perjalanan.  Destinasi kita jelas: sebuah negara dengan status ekonomi maju dan berpendapatan tinggi.  Namun setiap perjalanan pasti akan ada cabaran.  Kita mungkin perlu menyesuaikan perjalanan kita demi mengelak sebarang halangan.  Walau apa pun, destinasi kita kekal sama".  NajibRazak.com

Semoga #Bajet2015 yang dibentangkan dapat memberi kebaikan yang banyak kepada kita untuk meneruskan kehidupan lebih berkualiti dunia dan akhirat.  Kerana sudah pasti di sana destinasi kita yang abadi.


GiveAway by Gobokita : Aksara Biru

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



GiveAway by Gobokita : Aksara Biru

Banyak juga event dan GA bulan Oktober ni.  Rasanya dah hampir setiap hari ada saja GA yang keluar.  Di kesempatan ini juga Aksara Biru menganjurkan GiveAway kedua. GA yang pertama dibuat kat akaun Instagram.  Sesiapa yang ada instagram pasti pernah menyertai GA pertama berkenaan.  GA kali ini dibuat rakan blogger sahaja.  Kalau tak silap rakan blogger yang ada akaun Instagram juga tidak rugi kan menyertai GA ini.

Meh kita tengok apa sebenarnya yang ditawarkan oleh Gobokita untuk GA keduanya ini.


KLIK BANNER!!!

Antara syarat dan peraturan untuk menyertai GA ini adalah yang paling penting sekali mesti buat entri, letak banner dan follow blog.  Gobokita juga juga ada akaun facebook dan Instagram.

GiveAway ini akan tamat pada 1 November 2014.  Sejurus itu pemilihan pemenang dibuat secara random.  Tak pasti pula sama ada menggunakan random.org atau guna lidi (hehehe).

Antara hadiah yang ditawarkan adalah Wideshawls, Marsjar Ori Mini, Oreo Mini dan Manik Hijab Pin.  Memang ini antara item yang sedang menjadi trend sekarang nie yer.  

Akhir kata, jangan lupa klik banner yang comel di atas untuk menyertai GiveAway by Gobokita : Aksara Biru

Okeylah... good luck kepada semua dan kepada saya juga.

p/s:  saya adalah follower ke-109, akaun instagram yangbaik (pastinya! :P)


Pujian di hari Jumaat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Pujian atau celaan

Selamat hari Jumaat kepada semua.  Semoga di hari mulia penghulu segala hari ini kita semua mampu menghasilkan sesuatu yang bermakna buat kehidupan kita dunia dan akhirat.

Semua orang tidak menginginkan celaan apatah lagi apabila ianya mampu menjejaskan emosi. Sebaliknya pujian yang diterima tidaklah seharusnya kita terima bulat-bulat kerana kebaikan dan pujian itu hanyalah kepada Yang Maha Besar.

Alhamdulillah, Segala puji bagi Allah yang menjadikan kita sempurna di mata manusia sehingga kita layak mendapat pujian.  Sesungguhnya pujian yang agung yang terhebat hanyalah untuk Allah.



Semua pujian di dalam al-Qur'an yang ditujukan kepada seorang hamba, maka itu semua berasal dari buah ilmu. Dan semua celaan di dalam al-Qur'an yang ditujukan kepada seorang hamba, maka itu semua berasal dari buah kebodohan.
(Ibnul Qayyim)

"Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu adalah kerana kealpaan kita sendiri selaku manusia biasa yang tidak lari dari kesilapan"




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...