FOLLOWER

19 Oktober 2014

Kerja mereka hari ini

Assalamualaikum,

Kerja mereka hari ini.
Tadi janji nak main game jer kat phablet umi. Nak main game yang umi install semalam. Dah diberi kebenaran... pada mulanya elok jer nampak main game tu. Umi pun biarkan mereka dan tinggalkan untuk buat kerja lain.



Dalam diam-diam mereka buat wefie pulak... kelakar pun ada jugak.

Janganlah terkejut pulak... gambar-gambar tu umi yang olah semula guna khidmat photogrid. Agak-agaklah kalau mereka pun mahir juga guna photogrid... macam mana rupa pulak ehh..

Anak-anak zaman IT sekarang memang cekap. Tak sama dengan umi, umur 14 tahun baru nak kenal komputer, kalau telefon pintar macam ni, tak payah cakaplah... umur 40 baru jumpa... dunia semakin maju, tak terkejar dibuatnya.

╭(╯^╰)╮
posted from Bloggeroid

Cubaan pertama masak Daging Dendeng

Assalamualaikum


Entah sudah berapa lama encik suami sering sebut-sebut nak makan daging dendeng, terutama tiap kali hari raya. Saya pula langsung tak ingat pernah makan atau tidak daging dendeng. Masak daging dendeng lagi tak perlu nak cakap lah... memang tak pernah. Dahulu masa pertama kali dengar macam daging dinding. Maklumlah nama lama untuk Seri Manjung adalah Dinding.... tu yang dok ingat ada kaitan. Rupa-rupanya daging dendeng berasal dari seberang... betul ke?

Di pendekkan cerita, kebetulan hari ini cuti. Dalam dok belek-belek internet terjumpa resepi daging dendeng. Nampak macam senang. Dengan semangat membara dan dorongan encik suami, maka operasi masak daging dendeng pun bermula dan berakhir dengan lancar.


Ni lah rupanya daging dendeng versi @yangbaik. Rasa? Boleh lah untuk makan sendiri.

Nak kongsi resepi?

Rasanya tak kot. Sebab banyak sangat olah semula ikut kesesuaian dan kefahaman saya.

Memang penat... walaupun nampak macam mudah dan ringkas. Tetapi menyeronokkan sebab berjaya juga akhirnya masak makanan idaman encik suami.

Sekian.

~(@^_^@)~

posted from Bloggeroid

Bicara sebongkah emas

Assalamualaikum


Bicara sebongkah emas




Jika kita berbicara dan menyebabkan kerugian besar umpama sebongkah emas maka diam itu adalah emas. Maknanya lebih baik diam kalau bila kita bercakap boleh menyebabkan orang lain dan sakit hati.

Diam yang bernilai emas adalah diam yang diletakkan pada saat yang tepat.

Tetapi, jika kita seharusnya berbicara yang bernilai emas, yang mencegah terjadinya kerugian besar, maka diam adalah pengingran tugas yang merugikan.

Namun, sebelum kita memulakan sesuatu bicara seharusnya difikirkan dahulu sejauh mana bicara itu mampu memberikan kita sebongkah emas. Atau, bicara kita itu langsung tiada nilai.

#Fakta: 90% dari keputusan yang kita ambil bersandarkan kepada emosi dan perasaan.

Sekian.

~(@^_^@)~
posted from Bloggeroid

Ada apa dengan Solat Tahajjud

Assalamualikum dan selamat sejahtera,




Gambar hiasan

Ada apa dengan Solat Tahajjud.


Berikut adalah petikan sabda Nabi SAW yang bermaksud:
"Dari Bilal ra. berkata: Rasulullah SAW bersabda: Perlukan olehmu solat malam, maka bahawasanya solat malam itu amalan / tradisi orang-orang soleh sebelum kamu, penghampiran diri kamu kepada Tuhan kamu, dan pencegahan daripada dan penghapusan bagi kejahatan -kejahatan, dan penolak bagi penyakit dari badan."
(Riwayat Tirmizi)

Semoga bermanfaat.

Terima kasih.

~(@^_^@)~
posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...