FOLLOWER

28 Disember 2014

Jahit sendiri baju kurung sekolah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Jahit sendiri baju kurung sekolah


Agaknya belum terlewat lagi untuk jahit sendiri baju kurung sekolah. Dari awal tak sedar dah sampai saat akhir macam ni baru teringin nak jahit sendiri. Maklumlah urusan lain dah kurang sikit. Kepala pun dah tak sakit.

Petang semalam baru tergerak hati nak beli kain. Hasrat hati nak jahit sendiri baju kurung sekolah anak. Beli kain dah terlebih... rasanya takper kot, boleh simpan untuk tahun depan. Baju kurung jer yang pandai. Baju kemeja dan seluar 'slack' belum pandai lagi, kena berguru. Tak boleh nak pakai tengok lakaran jer, memang tak jadi.





Hari ni, dah petang baru sempat potong. Nanti nak hantar jahit tepi pulak. Esok, malam baru boleh jahit. In shaa Allah.

Pagi tadi daftar sekolah KAFA, lepas tu cari keperluan sekolah. Top up sikit- sikit mana yang tak lengkap.

Seminggu dua ni memang sibuk dengan urusan sekolah anak-anak.
posted from Bloggeroid

2 hal yang dicintai

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Hal yang dicintai Allah



Sesungguhnya ada 2 hal pada dirimu yang dicintai Allah, iaitu lemah lembut dan tidak mudah marah. (Hadis Riwayat Muslim)

posted from Bloggeroid

Roh tergantung

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Dituntut Menyegerakan Membayar Hutang


Daripada Abu Hurairah RA daripada Nabi SAW sabdanya, “Seseorang mukmin yang meninggal dunia itu akan tergantung rohnya kerana hutang, sehinggalah hutang tersebut dibayar”. (Riwayat: at-Tirmizi katanya hadith ini hasan)


Huraian Hadith:


  1. Roh seseorang mukmin yang telah meninggal dunia akan tergantung iaitu tidak dapat ditentukan sama ada mendapat rahmat atau seksa melainkan hutang piutangnya dibayar oleh ahli keluarganya yag masih hidup.
  2. Islam sangat menggalakkan agar umatnya menjauhkan diri daripada berhutang dan sentiasa berdoa agar tidak diberati dengan hutang piutang, supaya mereka dapat hidup di dalam keadaan tenteram.

Sumber
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...