FOLLOWER

12 Januari 2015

Bekas makanan untuk bekal sekolah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Bekas untuk bekal sekolah




Terdapat banyak bekas makanan di pasaran. Ada betbacam-macam jenis, rupa bentuk warna dan saiz. Dalam keadaan masa yang agak terhad serta pilihan yang tidak banyak, capai saja bekas makanan yang difikirkan sesuai untuk bekal sekolah anak-anak.

Anak-anak, walaupun ada ketika agak cerewet dengan makanan perlu juga disediakan makanan dari rumah. Makanan ringkas pun tidak mengapa asalkan perut mereka tidak kosong. Bukan tidak percaya dengan kebersihan makanan di kantin sekolah, tetapi kasihankan mereka yang terpaksa berebut membeli makanan di kantin sekolah. Pernah juga anak cerita makanan yang diminta telah habis dan terpaksa menunggu untuk makanan lain yang perlu dimasak. Terpaksa menunggu pula hingga habis waktu rehat.

Sekarang mereka sekolah sesi petang, bimbang juga kelak dihidangkan makanan tengahari yang tidak habis. Anak-anak, tidak pandai menilai rasa dan bau makanan. Dalam keadasn kelam-kabut mungkin pakcik kantin tersilap hidang makanan yang hampir basi. Minta-minta tidaklah sampai begitu.

Berbalik kepada bekas bekal makanan yang baru dibeli, sudah tentu saya mengharapkan bekas itu dapat digunakan dalam tempoh yang lama. Bukan apa anak-anak perlu diajar berjimat-cermat. Dengan membawa bekal ke sekolah, dapat jimat masa dari beratur dan kebersihan makanan juga terjamin.

Sekian.

posted from Bloggeroid

2 ulasan:

  1. SELAMAT MALAM..JOM TERJAH BLOG SYIRA - PENCARIAN SPONSOR :D

    BalasPadam
  2. betul. masa kecik2 dulu mak selalu pesan.jgn beli mkanan kat kantin. tak berapa bersih. danof course dibekalkan dengan bekal dari umah! hehe

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...