FOLLOWER

4 Januari 2015

Hari Lahir Inas Insyirah ke-4

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Inas Insyirah



Hari ini, tarikh yang sama 4 tahun lepas anak bertuah ini dilahirkan sejurus selesai azan zohor berkumandang di langit Lumut, Perak.

Seperti abang dan kakaknya kelahiran anak ini cepat satu minggu dari EDD yang tertera di buku pink.

Sama ada kebetulan atau sudah tiba masanya, tiga/empat hari sebelum hari ini banyak betul ragamnya. Jika bertanya mengalahkan soalan temuduga naik pangkat atau sama dengan soalan esei SPM. Hari ini sudah pandai berbicara tentang rasuah, tidak mahu ayahnya belanja makan di luar kerana itu adalah rasuah dan dia tidak mahu makan dari sumber yang haram. Entahlah pemikirannya sukar diduga bila mengenangkan usianya baru mencecah 4 tahun. Harapnya begitulah pemikirannya seiring dengan pemahaman yang betul sehingga dewasa.

Sudah lebih tiga bulan belajar tidak pakai lampin pakai buang, itupun untuk waktu siang sahaja. Waktu malam atau keluar bersiar-siar tetap juga kena pakai... jika tidak habis hanyut. :P

Inas Insyirah, gabungan nama pilihan ayah dan umi. Semoga terus menjadi anak solehah, dipanjangkan umur dalam keberkatan dan dimurahkan rezeki. Sentiasa taat dan patuh pada suruhanNya. Jadilah anak yang berbakti kepada agama dan bangsa.

Allah selamatkan anakku Inas Insyirah.

~(@^_^@)~

posted from Bloggeroid

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...