FOLLOWER

10 Februari 2015

Susah sangat nak lompat atau takut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Susah sangat nak lompat atau takut



Selalu sangat dari dulu bukannya tidak tahu. Bab lompat melompat ni saya selalu tewas. Hatta masa sukan sekolah pun setiap kali tiba acara sukan lompat tinggi atau lompat jauh, saya tidak pernah terpilih walaupun sebagai calon simpanan. Setiap kali hendak melompat rasa seperti terlalu berat. Entahlah berat punggung atau berat kaki. Sampai cikgu sukan pun naik hairan. Maaf lah cikgu anak muridmu ini memang tiada bakat untuk melompat.

Dan sekarang, walapun bukan dalam acara sukan saya tetap tidak berani nak lompat-lompat. Bukan kerana selesa dengan keadaan sekarang tetapi sebab itu sukar untuk digambarkan.

Mungkin bagi sesetengah orang lompat-lompat dari satu jawatan atau jabatan pekerjaan adalah perkara biasa bila tidak selesa denfan sesuatu situasi. Jika itu suatu kemestian baginya dan lompatan itu mampu membawa kebahagiaan yang dicari, teruskan saja. Namun kita harus memikirkan kesan dan akibat dari keputusan yang kira ambil.

Sesuatu keputusan yang diambil biarlah melalui pemikiran yang waras supaya kita tidak terjebak dengan kesan yang tidak baik.

posted from Bloggeroid

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...