FOLLOWER

28 Mac 2015

Kelab suami isteri

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Kelab suami isteri

Entri ini tidaklah bertujuan secara langsung atau tidak untuk menubuhkan kelab untuk suami dan isteri. Tetapi lebih kepada isu semasa dalam kehidupan rumahtangga.

Memang sengaja buat tajuk begini untuk menggambarkan betapalah suami dan isteri itu saling memerlukan antara satu sama lain.

Idea untuk menulis tajuk ini datangnya dari akaun instagram tengahari tadi. Dan hanya malam ini baru berkesempatan untuk menulis.

gambar hiasan

Bermulanya penubuhan "kelab suami isteri" ini apabila sahnya pernikahan itu. Bermulanya tanggungjawab seorang wanita bergelar isteri kepada seorang lelaki bernama suami dan begitu juga sebaliknya.
Sebelum ikatan pernikahan itu terlaksana masing-masing bertanggungjawab kepada diri sendiri dan keluarga sendiri, langsung tidak terikat untuk orang lain. Hal ini adalah berkaitan sesama manusia. Manakala kepada Tuhannya ketaatan dan tanggungjawab itu adalah sepanjang hayat.

Apa jua isu yang timbul dalam kelab ini tidak sewajarnya dihebohkan di luar apatah lagi untuk meraih sokongan. Namun sebarang ketidakpuasan hati sepatutnya dibincang dan dirunding bersama dengan jujur dan ikhlas.

Kerana perjanjian penubuhan kelab ini nilainya terlalu tinggi dan pembubaran kelab ini juga mampu menggongcang arasyNya.

Sekian. Selamat bermusyawarah dan muafakat membawa berkat.
~(@^_^@)~

posted from Bloggeroid

3 ulasan:

  1. kelab ni nak pakai logo tak? PM ya... hehe

    BalasPadam
  2. logo buat sendiri jer... :D

    BalasPadam
  3. hahaha bagusla boleh share2 tips kan.. CT single lagi takleh join =P

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...