FOLLOWER

19 Mei 2015

Mukmin tidak pernah bermaksiat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Mukmin tidak pernah bermaksiat.  Nak buat tajuk macam ni pun takut sangat.  Bimbang juga bila dituduh dikatakan terlalu ekstrim dalam pemilihan tajuk.  Tetapi itu lah resam kita kan.  Belum buat dah fikir yang bukan-bukan.  Takut tidak bertempat.  Itu pemikiran sebahagian daripada kita.

Diluar sana masih ramai lagi yang berani bermaksiat terang-terangan tetapi kita takut untuk menegur. Nauzubillah.  Sungguh lemah iman kita kerana kita terpaksa menegur dalam hati semoga maksiat itu segera dihentikan.  Kita tidak cukup kuat untuk menegur terang-terangan seperti mana mereka yang berani melakukannya secara terbuka.


Petikan Surah Yusof.  Gambar hiasan

YB ingin kongsikan petikan kata hikmah ini untuk renungan kita bersama.

Mukmin sejati bukanlah mukmin yang tidak pernah bermaksiat kepada Allah. Akan tetapi, mukmin sejati adalah mukmin yang apabila bermaksiat kepada Allah maka ia bersegera untuk kembali dan bertaubat kepada-Nya.  (Sebagian Ahli Hikmah)

Semoga bermanfaat buat kita semua.   Wallahu a'lam.

2 ulasan:

  1. moge kite menjadi mukmin yang seperti mana yang dikata dalam hikmah tu....

    BalasPadam
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...