FOLLOWER

28 Mei 2015

Sorok duit bawah karpet

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Simpan duit bawah karpet. Tak pernah terfikir pulak nak sorok atau simpan duit bawah karpet apatah lagi tikar getah. Oleh kerana karpet di rumah ni sentiasa berubah maka idea simpan duit bawah karpet bukanlah sesuatu yang sesuai diamalkan.

Karpet di rumah ni pun bukannya banyak, yang sering digunakan hanya sekeping saja itu kecil. Letaknya depan tv bagi senang anak-anak nak tengok tv. Bantal duduk pun dah disimpan dalam almari lama. Ada dua keping karpet lagi, sekeping tu agak besar juga kira-kira seluas ruang tamu merupakan peninggalan arwah bonda, pernah digunakan dirumah ini pertama kalinya setahun yang lepas kini tersimpan bawah katil. Sekeping lagi bersaiz sederhana dan selalunya akan dibentang ketika perayaan atau kehadiran tetamu yang agak ramai.



Karpet ini letaknya depan tv dan menjadi port untuk anak-anak duduk dan melepek depan tv. Sekali tengok Abid duduk depan tv macam ni ... nampak dah besar sangat budak sorang nie. Tiada siapa boleh sangka apa yang difikirkannya. Tegur pun buat tidak endah saja. Tambah bila umi rakam gambar dia... memang dia buat tidak tahu.

Tiba-tiba terperasan pula umi rakam gambar dia apalagi bisingla. Terus pergi ke tempat lain sambil bawa tabung mainan yang sudah kosong.



Tahu pula nak ambil duit yang dia sorok tadi. Amboi! buat main pula dengan duit. Boleh pulak simpan bawah karpet yang seciput tu.

Apalagi, cepat-cepat angkat karpet ... banyak lagi rupanya dia sorok duit bawah karpet nie.

Simpan duit bawah karpet memang tidak selamat. Silap haribulan kena sapu bersih.

o (∩ ω ∩) o

posted from Bloggeroid

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...