FOLLOWER

6 November 2015

Kek Tiga Tingkat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kek Tiga Tingkat


Apa cerita kali ini, tiba-tiba timbuk kisah kek tiga tingkat.  Hampir 4 hari blog tidak dikemaskini. Apa kan daya apabila tengok blog rasa lemau, idea melimpah ruah tetapi tidak dapat dilaksanakan penulisannya.  Bukan lah nak bercerita sangat pasal kek tiga tingkat tetapi nak bagi tajuk untuk entri ini saja sebab dalam cerita ni nanti akan ada gambar kek tiga tingkat.  Penulis ini bukanlan handal sangat dalam pembuatan kek apatah lagi nak menghiasnya.  Buat kek pun kadang-kadang tak jadi, tapi telan juga lah.  Anak-anak pun lebih kurang sama juga, apa yang mak masak, makan jer tak kira dan tak ambil tahu pun kalau kata kek tak menjadi.  


Kek 3 Tingkat
Kek 3 Tingkat

Inilah Kek 3 tingkat yang dimaksudkan.  Awal-awal lagi dah letak gambar kek 3 tingkat, pastinya tiada kejutan.  Tak pandai betul nak buat kejutan sebab nak buat karangan spontan dan tak mahu nak simpan-simpan idea nanti hilang lagi.  Kek tiga tingkat ini adalah cerita untuk minggu lepas.  Lebih kisah 'baling belakang'.  Disebabkan tidak banyak gambar dan kurangnya kemahiran mengolah cerita tu yang jadi lambat keluar cerita ni.

Kisah kek 3 tingkat adalah berkaitan dengan majlis kenduri kahwin anak saudara.  Keluarga kami ni selalu lewat sampat ke sesuatu majlis keluarga.  Maklumlah nak siapkan macam-macam dengan kerenah anak-anak yang bermacam ragam.  Tetapi pada majlis bersempena dengan kek 3 tingkat kali ini, entah macam mana boleh pula siap awal dan sampai lebih awal dari orang lain. Dah kena tunggu.  Ini semua pasal tak baca 'wasap' Rupa-rupanya dah dimaklumkan dalam 'wasap' terdapat perubahan masa perjumpaan.  Dok sibuk sangat bersiap sampai lupa nak tengok wasap.  Masuk kereta pun tak tengok wasap.  Saja nak jadi cerita kan.

Daripada menunggu saja kami beredar dulu ke lokasi lain mencari alas perut sebab ada yang belum sarapan kerana sibuk bersiap dan menyiapkan keperluan.  Bunyi bersiap tu macam lah jauh sangat. Sebenarnya satu daerah jer pun... dan selang satu kampung jer lebih kurang.



Muhammad Abid saja yang sanggup jadi model untuk 'photo booth' bagi pihak keluarga kami.  Anak-anak yang lain masing-masing dok geleng kepala.  Mak 'eksaited' anak pula yang tak rela.  Anak bapa mertua lagi la... bukannya kategori yang suka bergambar.  Nak bergambar punya lah seksa.  Asyik-asyik gambar 'candid'.  Tak menjadi pula tu.


Pengantin
Pengantin

Last sekali, malu-malu jer.  Tangkap gambar pengantin dari kejauhan.  Segan nak ke depan.  Entah bila boleh jadi berani nak ke depan tak tahulah.  Kadang-kadang berani kadang-kadang penakut dan penyegan.

Kek tiga tingkat yang kat atas tu tak sempat nak rasa.  Pengantin dok sibuk bergambar.  Bersilih ganti ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai.  Anak-anak pun tak sibuk sangat nak makan kek 3 tingkat tu.  Agak-agaknya mereka tak perasan, kalau tidakpun segan nak minta sebab kat rumah orang.

Jadi kami pulang dulu tanpa merasa kek 3 tingkat.  Tanpa rasa kecewa tetapi gembira kerana dapat melihat pengantin bersanding.




2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...