FOLLOWER

23 Mei 2015

Selamat bercuti

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Selamat bercuti.  Lazimnya inilah ayat skema yang diucapkan kepada kawang-kawan tidak kira di mana berada sama di pejabat atau melalui wasap.  Dan kepada awak yang membaca entri ini juga. Sedang bercuti kan?

YB seperti biasalah bila hari cuti Sabtu dan Ahad kalau tidak balik kampung melawat keluarga mertua, bawa anak-anak jalan-jalan.  Nak bawa anak jalan-jalan pun tengok kepada cuaca juga. Kalau cuaca mendung atau nampak seperti nak hujan tak jadi lah keluar jalan-jalan... walaupun dalam kereta.


Aktiviti lain selain dari keluar jalan-jalan sempena hari cuti adalah berkebun di depan rumah.  Betul! Kebun mini YB ada depan rumah berhampiran lot parking kereta.

Taman bonda

Pokok kaktus di dalam gambar di atas sebahagiannya telah mati.  Ada yang mati kerana terlebih air dan ada juga yang mati kerana kekurangan tanah akibat terjatuh.  Sayang juga kerana ia adalah peninggalan arwah bonda.  Namun, itulah hakikat kehidupan ... tak semuanya kekal walau kita sayang seribu kali pun.

Eh... selingan kejap cerita ceriti pasal aktiviti hujung minggu kan.

Lepas ni nak bercerita pula pasal kebun "sekangkang kera" yang amat disayangi.  Walaupun tidak banyak tumbuhan tetapi bolehlah untuk menampung keperluan ketika terdesak.

Lebih baik layan blog yang tidak semenggah ini daripada menjadi punca jenayah kan?..

Layan jer kan... kisah orang bercuti

Terima kasih sudi singgah dan klik sana-sini yang ada link. :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...