FOLLOWER

13 Oktober 2015

Borak Petang Hujung Tahun

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Borak Petang Hujung Tahun


Sepetang kalau tidak dapat berborak memang tidak sah.  Rasanya seperti tidak lengkap waktu petang jika tidak dapat borak-borak.  Terutama bila tidak dapat borang dengan orang yang tersayang. Maklumlah kadang-kadang encik yang tersayang kerja sampai malam.  Borak melalui handphone tak puas.  Mesti nak tengok wajah dan dengar suara yang asli bukan suara yang diubah oleh 'mesin'.  

Bila dalam keadaan begini, terkenang pula macam manalah rasanya orang yang terpaksa berjauhan dengan orang yang tersayang.  


gambar hiasan

Petang ni merupakan petang terakhir tahun 1436 hijrah dan masuknya waktu maghrib nanti bermulalah tahun baru 1437 hijrah.  Agaknya sebab kekurangan promosi, kita pun tidak berapa nak ingat sangat mengenai sambutan hujung tahun dan awal tahun.  Yang tahunya esok cuti umum boleh berehat... 


Tidak banyak yang dapat nak diborakkan petang ni sebab mood nak bercuti esok sedang berlegar-legar di minda.  Macam-macam perancangan nak buat walaupun cuti satu hari.

Cukuplah dulu sembang-sembang petang untuk hari ini.  Selamat menyambut tahun baru 1437 hijrah.  

Kenapa Berbuat Baik Kepada Jiran

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kenapa Berbuat Baik Kepada Jiran 


Semua orang pun ada jiran dan tahu siapa itu jiran.  Tetapi sejauh manakah kita berbuat baik dengan jiran kita.  Sungguhlah beruntung sesiapa yang mendapat jiran bertimbangrasa dan mengambil berat. Lagi beruntung lah kita seandainya kita sendiri menjadi jiran yang baik kepada jiran kita.


Bunga hiasan
Bunga hiasan sebagai penyeri entri

Demi Allah, tidaklah seseorang beriman. Demi Allah, tidaklah seseorang beriman. Demi Allah, tidaklah seseorang beriman. Yaitu seseorang yang mana tetangganya tidak merasa aman dengan segala keburukannya.  (HR Bukhari)

In shaa Allah, kita sentiasa berbuat baik dengan jiran kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...