FOLLOWER

6 November 2015

Pemenang Give Away Nurfuzie Dot Com #1

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Pemenang Give Away Nurfuzie Dot Com #1


Alhamdulillah. Berkat dan rezeki berbloging. Kali ini blog YangBaik telah terpilih untuk menerima hadiah istimewa yang disponsor oleh carehappytips. Penerimaan hadiah ini adalah disebabkan YangBaik salah seorang daripada pemenang Giveaway Nurfuzie Dot Com #1. Giveaway ini telah berakhir pada 30 Oktober 2015. Pemilihan pemenang telah diumumkan oleh penganjur pada 2 November 2015 melalui entri INI.


Pemenang GA NurFuzie
Pemenang GA NurFuzie


Antara pemenang yang disponsor oleh Farah.  Farah adalah pengedar produk Shaklee separuh masa yang sah.  Terima kasih kepada farah atas hadiah yang disponsor dan tahniah kepada rakan blogger yang terpilih.


Shaklee Zinc Complex
Shaklee Zinc Complex



Gambaran hadiah yang telah diterima. Hadiah ini telahpun diterima pada 5 November 2015. Sedikit maklumat mengenai Shaklee Zinc Complex, baik untuk penyembuhan luka.  

"Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zinc, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka".  (Care & Happy Tips)

Tahniah dan terima kasih sekali lagi kepada penganjur Giveaway dan rakan sponsor.


segmen kembara misteri burung hantu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


segmen kembara misteri burung hantu


Apa pula kesahnya segmen kali ini.  Misteri juga bila ada burung hantu lagi.  Teringat lah zaman kanak-kanak dulu bila disebut jer burung hantu habis menyorok dalam rumah, nak keluar pun takut. Tak sama macam budak-budak zaman sekarang.  Budak-budak sekarang sudah dapat banyak pendedahan mengenai segala bentuk misteri.  Sudah tidak takut macam kita dulu-dulu.  Pengenalan kali ini agak lain sikit sebab tajuknya menimbulkan misteri.  Nak buat cerita macam mana pun tak tahu.

Nak tahu apa yang misteri sangat mengenai burung hantu.   Jom kita tengok apa yang penganjur sediakan untuk segmen ini.


segmen kembara misteri burung hantu
segmen kembara misteri burung hantu

Seperti biasa, pertama sekali perkara penting adalah klik banner di atas untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai segmen ini.

Segmen ini tamat pada 13 November 2015.  Masih adak kesempatan kepada yang berminat untuk merungkai misteri burung hantu itu.

Jom ramai-ramai kita meraikan segmen kembara misteri burung hantu.



Kek Tiga Tingkat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kek Tiga Tingkat


Apa cerita kali ini, tiba-tiba timbuk kisah kek tiga tingkat.  Hampir 4 hari blog tidak dikemaskini. Apa kan daya apabila tengok blog rasa lemau, idea melimpah ruah tetapi tidak dapat dilaksanakan penulisannya.  Bukan lah nak bercerita sangat pasal kek tiga tingkat tetapi nak bagi tajuk untuk entri ini saja sebab dalam cerita ni nanti akan ada gambar kek tiga tingkat.  Penulis ini bukanlan handal sangat dalam pembuatan kek apatah lagi nak menghiasnya.  Buat kek pun kadang-kadang tak jadi, tapi telan juga lah.  Anak-anak pun lebih kurang sama juga, apa yang mak masak, makan jer tak kira dan tak ambil tahu pun kalau kata kek tak menjadi.  


Kek 3 Tingkat
Kek 3 Tingkat

Inilah Kek 3 tingkat yang dimaksudkan.  Awal-awal lagi dah letak gambar kek 3 tingkat, pastinya tiada kejutan.  Tak pandai betul nak buat kejutan sebab nak buat karangan spontan dan tak mahu nak simpan-simpan idea nanti hilang lagi.  Kek tiga tingkat ini adalah cerita untuk minggu lepas.  Lebih kisah 'baling belakang'.  Disebabkan tidak banyak gambar dan kurangnya kemahiran mengolah cerita tu yang jadi lambat keluar cerita ni.

Kisah kek 3 tingkat adalah berkaitan dengan majlis kenduri kahwin anak saudara.  Keluarga kami ni selalu lewat sampat ke sesuatu majlis keluarga.  Maklumlah nak siapkan macam-macam dengan kerenah anak-anak yang bermacam ragam.  Tetapi pada majlis bersempena dengan kek 3 tingkat kali ini, entah macam mana boleh pula siap awal dan sampai lebih awal dari orang lain. Dah kena tunggu.  Ini semua pasal tak baca 'wasap' Rupa-rupanya dah dimaklumkan dalam 'wasap' terdapat perubahan masa perjumpaan.  Dok sibuk sangat bersiap sampai lupa nak tengok wasap.  Masuk kereta pun tak tengok wasap.  Saja nak jadi cerita kan.

Daripada menunggu saja kami beredar dulu ke lokasi lain mencari alas perut sebab ada yang belum sarapan kerana sibuk bersiap dan menyiapkan keperluan.  Bunyi bersiap tu macam lah jauh sangat. Sebenarnya satu daerah jer pun... dan selang satu kampung jer lebih kurang.



Muhammad Abid saja yang sanggup jadi model untuk 'photo booth' bagi pihak keluarga kami.  Anak-anak yang lain masing-masing dok geleng kepala.  Mak 'eksaited' anak pula yang tak rela.  Anak bapa mertua lagi la... bukannya kategori yang suka bergambar.  Nak bergambar punya lah seksa.  Asyik-asyik gambar 'candid'.  Tak menjadi pula tu.


Pengantin
Pengantin

Last sekali, malu-malu jer.  Tangkap gambar pengantin dari kejauhan.  Segan nak ke depan.  Entah bila boleh jadi berani nak ke depan tak tahulah.  Kadang-kadang berani kadang-kadang penakut dan penyegan.

Kek tiga tingkat yang kat atas tu tak sempat nak rasa.  Pengantin dok sibuk bergambar.  Bersilih ganti ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai.  Anak-anak pun tak sibuk sangat nak makan kek 3 tingkat tu.  Agak-agaknya mereka tak perasan, kalau tidakpun segan nak minta sebab kat rumah orang.

Jadi kami pulang dulu tanpa merasa kek 3 tingkat.  Tanpa rasa kecewa tetapi gembira kerana dapat melihat pengantin bersanding.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...