FOLLOWER

26 Ogos 2016

Coklat dan Pen sebagai agen momentum pembakar semangat

Coklat dan Pen sebagai agen momentum pembakar semangat



Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Coklat dan Pen sebagai agen momentum semangat pada hari ini.  Biarpun coklat Van Houten dan Pen besar Happy Rabbits itu sebenarnya YB beli pada pagi semalam.  Macam mana nak cerita ehh...

Masih teringat kata-kata daripada seseorang yang amat YB kagumi.  Biarlah nama dan jawatannya tersemat di sanubari YB.  Korang pun mesti ada seseorang yang menjadi idola dan kata-katanya korang jadikan sebagai agen momentum.  YB ingat, beliau pernah berkata; sebagai pekerja kita tidak dapat elak daripada dimarahi oleh Bos atau rakan sejawat.  Marah oleh rakan sejawat itu mungkin kita boleh terima kerana kita akan anggap itu sebagai satu gurauan.  Tetapi itu semua tidak meninggalkan kesan emosi yang mendalam kepada kita.  Pesan beliau lagi sekiranya kita ditegur lantas menyebabkan emosi kita terganggu, maka carilah sesuatu penawar untuk mengubati kesakitan itu.

Penawar yang dicari itu tidak perlu besar, mahal atau susah.  Cukup sekadar kita pergi 'window shopping' lepas waktu pejabat.  Atau ketika waktu pejabat boleh saja kita larikan diri seketika ke bilik solat, buatlah solat sunat dua rakaat.  Jika masa tidak sesuai, istighfarlah.... mudah-mudahan Allah memudahkan urusan kerja kita.


Coklat dan Pen
Coklat Van Houten dan Pen Happy Rabbits dengan 7 warna :P

Dan, apa pula kaitannya gambar di atas dengan kena marah?

Begini.  Pen dan coklat itu dibeli semalam, sebagai menghargai diri sendiri atas usaha yang telah dilakukan sepanjang sebulan perkhidmatan.  Masih tak nampak?  Memang tak kan nampak.  Sebab hari ini baru nak upload dan nak bercerita pasal entiti dalam gambar tu.  Lagi pula memang tiada kaitan pun dengan teguran pada hari ini dengan entiti yang dibeli semalam.  Untuk teguran hari ini mungkin YB akan dapatkan sesuatu yang menarik lagi sebagai pengubat hati.

Okey... memang entri ini lari lintang pukang.  Tajuk lain, intro lain, gambar lain dan penutupnya juga lain.  Tetapi YB harap korang yang baca ni, dapatlah apa mesej yang YB hendak sampaikan.  Kalau tak dapat... Tak dapatlah YB nak tolong. 


2 ulasan:

  1. As salam. Sambil menulis sambil makan coklat....

    Jika sudi dan berkesempatan, jemputlah join GA abam kie n kawan2. Ada 12 buah buku/novel untuk dimenangi. Terima kasih banyak2.

    http://www.zukidin.com/2016/08/book-giveaway-by-abam-kie-and-friends.html

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...