FOLLOWER

11 Januari 2016

4 CPUV Pertama 2016

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


4 CPUV Pertama 2016


Rezeki dan tuah blogger.  Ye lah bila dah mula berblogging, idea datang sendiri untuk memulakan cerita.  Walaupun ada masa yang tertentu kita rasa terhimpit sangat sebab tidak berupaya update blog dek kekangan masa dan juga tugasan hakiki yang lain.  Namun sebagai blogger adalah tidak wajar kita membiarkan blog itu kekeringan dan bersawang.  Ehh... kenyataan ini adalah sebagai peringatan kepada diri sendiri memandangn YangBaik juga sejak kebelakangan ini tidak mampu update blog mengikut masa.  Tertewas dengan kekangan masa kerana tidak mahir dalam pengagihan tugas.

Lari sekejap dari kesedihan dan kedukaan.  Biarpun blog semakin jarang dikemaskini tetapi penglibatan bersama Nuffnang jangan dipandang sepi.  Untuk bulan Januari 2016 sahaja sehingga ke hari ini ini sudah empat (4) kempen CPUV melekat di blog YangBaik.  Seperti tidak percaya tetapi itulah yang terjadi.  Terima kasih Nuffnang.  


My goal for 2016

Namun CPUV yang melekat itu bukanlah hadirnya sendirian.  Kehadiran CPUV itu hadir bersama kehadiran dan kunjungan rakan blogger yang tidak jemu-jemu singgah dan meninggalkan link. Mungkin juga kerana entri di blog YangBaik kurang meriah seperti dahulu tetapi masih ada juga rakan-rakan blogger yang singgah.  Terima kasih semua.

4 CPUV 2016

4 CPUV 2016


Terima kasih juga kepada rakan pintar bersama Nuffnang yang sudi beriklan di blog YangBaik. CPUV bulan Januari 2016 dimulai dengan Acer Predator 17, diikuti dengan Marigold - UHT Milk, Toyota New Year Promo dan Welcome to Shell Campaign.  Semua iklan yang tersenarai ni semuanya ada kaitan dengan kehidupan seharian kita.  

Umpamanya Acer Predator sebuah Laptop yang diperlukan untuk meneruskan hidup di alam maya, Marigold pula membekalkan susu untuk kesihatan dan kecergasan, Toyota pula kenderaan serba moden dan mewah walaupun kita mungkin tidak mampu memilikinya sekarang dan Shell pula jenama yang popular untuk menggerakkan kenderaan kita di muka bumi ini.

In shaa Allah semoga kehidupan kita mendapat rahmat dan keberkatan dariNya.

Terima kasih atas perhatian semua.




MAA TAKAFUL CASH GIVEAWAY by Papaglamz

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


MAA TAKAFUL CASH GIVEAWAY by Papaglamz

Dalam diam-diam tanpa entri hampir seminggu atau lebih.  YB timbul semula bersama entri giveaway.  Entri yang sangat mudah dan membawa manfaat kepada ramai pembaca.  Berminat untuk dapatkan lebih banyak maklumat?

Jom kita tengok apa yang telah disediakan oleh Papaglamz untuk giveaway ala-ala ejen takaful.

Assalamualaikum
MAA TAKAFUL CASH GIVEAWAY by Papaglamz | MAA Takaful berhad merupakan satu syarikat insurance yang telah lama bertapak di Malaysia. Simpanan bertakaful MAA adalah simpanan yang dilaburkan di dalam dana syariah, yang menepati segala aspek- aspek yang telah ditetapkan dalam islam. Dana ini juga dilindungi oleh PDIM yang menjaga institusi perbankan dan insurans sekiranya terjadi apa-apa kepada syarikat pelaburan.


Peningkatan kos sara hidup yang tinggi kadang kala memaksa kita untuk membuat persediaan keewangan awal bagi mengelakkan sebarang kemungkinan yang tidak diingini berlaku pada masa akan datang. Lebih-lebih lagi persediaan KOS PENDIDIKAN ANAK-ANAK masa kini. Mennyedari masalah ini, MAA Takaful dengan berbesar hati menghulurkan tangan kepada anda para Ibu Bapa bagi membimbing anda dalam merancang keewangan dari aspek pendidikan anak-anak anda. Dengan perancangan keewangan ini, anda bakal menerima sebanyak RM 25 930.00 dengan hanya penyimpanan RM 100 setiap bulan. Memang berbaloi. Untuk maklumat lanjut sila klik (DI SINI).  




Bagi membantu anda mendapatkan maklumat terperinci tentang Pakej Pendidikan Takaful ini, boleh lah bertanya dengan mana-mana agent MAA Takaful ataupun bertanya secara personally dengan Encik Nizam di talian 0176338008 (call/whatsapp/telegram). Sudah pasti layanan istimewa akan diberikan. (Klik di sini kalau nak mengurat abang Nizam ni yer)


Anda semua inginkan barangan seperti Diari dan Cash khas dari MAA takaful? Jom join MAA TAKAFUL CASH GIVEAWAY by Papaglamz. Syarat-syarat seperti berikut:


Syarat-syarat:


1. Sila follow blog di bawah
2. Buat satu entri SEBIJIK macam entri ni siap dengan banner dan backlink segala bagai dengan tajuk MAA TAKAFUL CASH GIVEAWAY by Papaglamz. Nak mudah copy and paste coding kat bawah ni jer (WAJIB)



3. Dah sudah buat entri SEBIJIK macam entri ni, paste link URL entri dalam runagan komen di bawh ni.


Mudah kan? 3 step je. Tak banyak la. Hehehe 


Hadiah yang bakal di menangi


Tempat pertama - RM50 + Diari Khas dari MAA
Tempat kedua - RM 30 + Diari Khas dari MAA
Tempat ke tiga - RM 20 + Diari Khas dari MAA
Saguhati 1 - Diari Khas dari MAA
Saguhati 2 - Diari Khas dari MAA
Saguhati 3 - Diari Khas dari MAA


Pemilihan pemenang adalah secara random by Random.org


Jangan lupa join tau. Sila la war-warkan pada yang lain. Tarikh Tutup Penyertaan adalah pada 31 Januari 2016. 


**Senarai peserta akan di kemaskini dari semasa ke semasa.


With Love
Papaglamz


-sekian-

Apa lagi, tengokkan hadiahnya menarik juga.  Cepat-cepat klik banner di atas untuk turut serta dalam giveaway ini.









Iman Sepanjang Tahun

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Iman Sepanjang Tahun


Sebaiknya Iman itu bertapak kukuh dalam jiwa raga kita sepanjang usia kehidupan kita.  Sebagai manusia biasa, kita tidak lari dari kekurangan dan kelebihan.  Kekurangan iman akan menjadikan kita manusia yang lalai dan hampir berdosa.  Sebaliknya semakin bertambah iman kita akan mendekatkan kita dengan syurga dan menjauhkan kita dari dosa.

Pilihan di tangan kita sama ada untuk memilih jalan keimanan atau jalan durhaka.




Iman itu bisa bertambah dan bisa berkurang. Ketika kita (banyak) mengingat Allah, kita menjadi takut kepada-Nya, (kita laksanakan perintah-Nya dan kita tinggalkan larangan-Nya) maka pada saat itulah iman kita bertambah. Dan apabila kita lalai dari mengingat Allah, kita lupa akan (surga dan neraka)-Nya, kita sia-siakan (perintah dan larangan)-Nya, maka pada saat itulah iman kita berkurang. ('Umair bin Khumasyah)

Sekian.  Semoga bermanfaat.

Segmen Blogwalking | Yaya Cendana

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Segmen Blogwalking | Yaya Cendana


Aduhai!  Sebok memanjang.  Tak kira masa. 

YangBaik dengan ini secara rasminya menyertai segmen Blogwalking anjuran Yaya Cendana. Nampaknya segmen ini berlangsung mulai 16 Januari 2016, tetapi mulai sekarang rakan blogger dah boleh buat entri.

Segmen Blogwalking Yaya Cendana
Segmen Blogwalking Yaya Cendana

Nak tengok apa yang disediakan Yaya Cendana untuk segmen ini, KLIK BANNER DI ATAS.

Segmen ini dijangka tamat pada 30 Januari 2016.

YangBaik tak sempat nak ulas panjang mengenai segmen ini...kejap lagi PC dah nak hang... hahaha










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...