FOLLOWER

15 Februari 2016

Cara pantas menghilangkan kelaparan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Cara pantas menghilangkan kelaparan 


Aduh, tak tahu lah nak letak tajuk apa. Tengahari pun dah menjelang petang.  Perut dah lapar, makanan pagi tadi dah lama hadam.  Mohon maaf lah yer ahkak terpost entri pasal makanan pula. Bukan tidak ingat insan-insan lain yang turut berada dalam situasi yang sama.  Tetapi dalam keadaan kita yang berupaya untuk bergerak dan masih lagi punya kudrat untuk mendapatkan makanan, isu kelaparan sewajarnya tidak berlaku.

Makanan di negara kita ini bersepah, terdapat di merata-rata jalan dan ruang.  Tinggal kita saja yang mempunyai cukup kuasa untuk mendapatkannya.  Kuasa dari segi kewangan atau kuasa dari segi pergerakan.  Keterbatasan masa dan tempat bukanlah alasan utama.  Yang penting perut harus diisi dengan sumber yang halal agar kehidupan dapat diteruskan.

Apollo Roka Peanut dan Yuta Choco date with almond
Apollo Roka Peanut dan Yuta Choco date with almond

Punyalah panjang caption untuk gambar tu yer.  Itulah nama makanan yang dapat menghilangkan sementara kelaparan pada tengahari ini.  Apollo Roka tu harganya 50 sen satu, YB beli dari pushcart pelajar. Harga di luar tak tahulah berapa, rasanya lebih kurang kot.  Tak pernah beli pun kat luar tu.  Lagi satu Yuta (Yusuf Taiyob) Choco date with almond adalah pemberian jiran sebelah rumah, sempena majlis kenduri di kampungnya.  Ada beberapa kotak kecil di rumah sudah habis difaraidkan oleh anak-anak.  YB sempat ambil 2 biji masukkan dalam beg.... hehehe jadilah buat alas perut.

Alhamdulillah.  Ada rezeki kita untuk tengahari ini.  Petang nanti tunggulah apa pula rezeki yang akan tiba.

Apa pula menu pantas korang hari ini?

Terima kasih sudi singgah baca Cara pantas menghilangkan kelaparan.





GIVEAWAY EPHYRA 2016 BY NAOMIE LICOUZ

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


GIVEAWAY EPHYRA 2016 BY NAOMIE LICOUZ


Satu lagi giveaway bertemakan Ephyra.  Kali ini giveaway dibawakan khas oleh rakan blogger Naomi.  Tujuan utama giveaway ini diadakan adalah untuk memberi peluang kepada rakan blogger mencuba dengan sendirinya produk EPHYRA secara PERCUMA dan rasai perubahannya.

Rakan blogger sekalian harus menyertai giveaway ini.  Mana tahu rezeki masing-masing nak dapat Ephyra, boleh cuba sendiri keberkesanannya.


GIVEAWAY EPHYRA 2016 BY NAOMIE LICOUZ
GIVEAWAY EPHYRA 2016 BY NAOMIE LICOUZ

Klik banner di atas untuk menyertai giveaway ini.  Segera tau.  

Tarikh tutup tak tahu bila, tetapi sehingga entri ini ditulis masih ada 10 hari lagi.

Selamat maju jaya kepada semua.

Terima kasih sudi baca entri GIVEAWAY EPHYRA 2016 BY NAOMIE LICOUZ


Cerita gembira menyenangkan hati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Cerita gembira menyenangkan hati


Siapa suka cerita sedih jangan angkat kaki.

Pagi-pagi hari Isnin ni eloklah rasanya kita mulakan cerita dengan berita gembira supaya mood kita untuk bekerja pada hari ini dan minggu ini dapat distabilkan.  Sebaliknya bila kita mulakan hidup ini dengan cerita sedih pastinya kita akan terasa sedih sepanjang hari.

Berkongsi tips dari otai blogger, iaitu ramai orang tahu menulis perbanyakkan cerita gembira. Walaupun kadangkala ada cerita sedih nak dikongsikan, tetapi ada baiknya kita jadikan ia sebuah cerita yang mengembirakan.  Mungkin melalui jalan cerita yang menarik tetapi terselit rasa gembira disebalik kesedihan itu.  Kita kan blogger, pastinya banyak idea yang berlebihan.  Sebagaimana kita, orang lain juga tidak suka dengan entri yang menarik simpati berlebihan.



Gambar di atas adalah petikan daripada antara cerita-cerita gembira yang pernah dipaparkan di blog ini.  Nak tahu, cerita apa carilah.

Apa cerita gembira nak tulis dalam blog? Cerita anda dapat pendapatan dengan blog pun boleh, cerita anda pergi melancong pun boleh, cerita dapat baby baru, cerita anda dapat hadiah giveaway ... semua cerita gembira seperti ini orang suka baca, dan ia berikan aura positif untuk blog.

Tetapi harus ingat juga, cerita gembira bagaimana yang hendak dikongsikan.  Kegembiraan berlebihan juga boleh mendatangkan rasa tidak suka pembaca terhadap entri dan blog itu sendiri.

Sekian dahulu, selamat berkongsi kegembiraan.

Terima kasih kerana sudi berkongsi Cerita gembira menyenangkan hati

Merajuk dan tawar hati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Merajuk dan tawar hati



Merajuk dan tawar hati

Merajuk dan tawar hati adalah dua perkara yang berbeza.

Merajuk ialah apabila kita tersinggung tapi masih ambil berat.

Tawar hati pula bila kita dah memang mati rasa dan pastinya tak nak ambil tahu terus.

*p/s:  Siapalah kita nak merajuk dan tawar hati.  Bukan boleh senang pun. 
YangBaik selalu diingatkan perasaan yang kita rasa dan alami itu adalah sama dengan perasaan orang yang pernah kita sakiti hatinya.  Betul juga, kita pun kadang-kadang tidak ingat kalau-kalau kita pernah menawarkan hati orang lain.


Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...