FOLLOWER

16 Februari 2016

Cepat Mudah & Lazat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Cepat Mudah & Lazat


Keputusan yang dibuat hendaklah cepat dan tepat.  Supaya mudah orang lain bertindak dan senang untuk kita membuat kawalan.  Tetapi kalau cepat sangat buat keputusan, akan melewatkan kita mengambil tindakan susulan.  Nak ambil tindakan susulan perlu tahu hujung pangkal dan perlu ada usul periksa.  Okey, sebenar YB tidak pasti sangat apakah intro ini sesuai atau tidak dengan tajuk dan isi cerita ini.  Ini adalah kerana separuh daripada hari ini masa YB dihabiskan untuk mencari kebenaran dan kepastian disamping bukti yang kukuh dan berdokumen.

Dan, keputusan yang hendak dibuat hendaklah tepat agar tidak menyusahkan orang lain serta tidak memalukan diri sendiri.  Bukan kerja yang mudah sebenarnya.  Sudahlah sesetengah orang yang cop YB sebagai sombong, bila dah dapat tugasan ini lagi bertambah-tambah cop sombong.  Jadi, janganlah kita dengan mudahnya menjatuhkan hukuman ke atas orang lain tanpa kita mengenalinya dulu.  Apa yang kita dengar itu tidak semestinya sama dengan apa yang kita lalui dan pengalaman setiap orang itu sangatlah berbeza.

Cepat mudah & lazat
Cepat mudah & lazat

Di atas adalah cerita sebenar disebalik tajuk ini.  Terima kasih kepada insan yang telah bermurah hati meletakkan bungkusan ini di atas meja YB.  Sungguh-sungguh YB terharu.  Rasanya nak kongsikan kelazatan isi kandungan dalam bungkusan ini dengan anak-anak.  Agak-agak kalau 4 orang tu cukup lah kan.  Sikit sama kita cicah banyak sama kita lapah.

Alhamdulillah, makan pagi dan tengahari untuk hari ini ditaja.  Ditaja kerana melaksanakan tugas seperti yang telah diamanahkan.  

Sekian, untuk hari ini. 

Terima kasih kerana sudi singgah baca entri Cepat mudah & lazat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...