FOLLOWER

15 April 2016

Baju Kurung Untuk Hari Raya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Baju Kurung Untuk Hari Raya


Biarlah orang nak kata apa.  Bukan tak hormat orang, tetapi apa yang kita buat ada sebab kita sendiri, tidak kacau periuk nasi orang.  Baju kurung untuk hari raya.  Puasa pun belum, silap-silap puasa tahun lepas pun belum berganti lagi.  Promosi awal sebagai persiapan awal, supaya bila tiba masanya kita tidaklah tergopoh gapah sehingga terabai amalan sunat dan wajib pada bulan puasa atau pada hari raya.

Okeylah YB bukanlah pakar sangat dalam buat ayat-ayat promosi atau ayat-ayat pemasaran, tetapi adalah belajar sikit-sikit secara tidak rasmi.

Bukanlah nak kata sekarang, tetapi boleh dikatakan promosi baju kurung baru berlaku sepanjang masa.  Kerana baju kurung kita pakai setiap hari sama ada untuk bekerja, untuk majlis-majlis sosial seperti kenduri kahwin, makan malam dan sebagainya.  Jadi bersempena dengan hari raya yang bakal tiba maka kita tambahlah lah sikit ayat-ayat yang berkaitan dengan hari raya... kan.


Kurung Moden Medina Prada


Berikut adalah antara koleksi baju kurung yang sesuai dipakai pada hari raya yang bakal tiba.


Kurung Medina Prada M003
Kurung Medina Prada M003
Stok:  Saiz M 


Kurung Medina Prada M005
Kurung Medina Prada M005
Stok:  Saiz S, M, L



Ukuran Kurung Media Prada
Ukuran Kurung Medina Prada.


Macam mana?  Minat tak dengan Baju Kurung Moden Medina Prada?  Bolehlah dapat sepasang untuk diri sendiri atau untuk mak mertua.  Bagi suami pula dapatkan sepasang untuk isteri tercinta, bertambah-tambah cinta di mata dan di hati. :P

Untuk dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai lain-lain koleksi istimewa untuk baju hari raya klik SINI.

Sekarang adalah masa yang sesuai untuk dapatkan Baju Kurung Untuk Hari Raya.




GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK


Hasrat hati nak tambah koleksi novel.  Agak lama juga YB tidak beli atau baca novel, mungkin lebih dari setahun atau lebih kurang dalam tempoh setahun.  Biasanya novel pilihan YB adalah berkisar mengenai kehidupan dan kekuatan jati diri.  Jarang sangat YB baca novel cinta.  Pernah juga satu masa dulu beli novel cinta, tapi rasa tak puas bacanya sebab jiwa cintan cintun sudah lama berakhir. Bukanlah kerana sekarang tidak bercinta, bercinta juga dengan encik suami dan anak-anak.  Tetapi cinta dalam novel nie... kadang-kadang menyesakkan nafas.

Sudah... dah jadi review kisah cinta pula.  Sebenarnya ini adalah entri penyertaan YB untuk GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK.  Bila dah join giveaway ini, harapan meninggi dapatlah memenangi hadiah novel.  Walau berjaya atau tidak itu adalah lumrah orang bertanding.  Jikapun tidak berjaya memenangi novel dapat tumpang link dari penganjur dan rakan blogger yang menyertai giveaway ini sudah berbaloi.

Jom tengok ada apa dengan GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK.


http://kathyrbain.blogspot.com/2016/04/giveaway-novel-by-kathy-rbain-cik-akak.html
GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK

Sila klik banner untuk join dan info lanjut


Terima kasih atas sokongan rakan-rakan untuk GIVEAWAY NOVEL BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK.


Renungan Hari Jumaat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Renungan Hari Jumaat


Setiap hari ada saja keberkatan dan rahmat dariNya.  Tambahan pula hari Jumaat penghulu segala hari.  Banyak panduan dan pedoman yang sering menjadi bualan pada hari Jumaat.  Pada hari Jumaat juga kita digalakkan untuk banyakkan bersedekah.  Semoga sedekah kita yang ikhlas itu akan menjadi pembantu kita ketika berada pada hari yang mana tiada pertolongan dari manusia.


Salam Jumaat
Salam Jumaat

Berkongsi petikan dari rakan FB sebagai peringatan buat diri sendiri yang lemah dan sering alpa.  

"Jangan cintakan perniagaan melebihi cinta kepada Allah.  Jangan takut rugi melebihi takutnya Allah."

Kerana ini adalah firman Allah di dalam surah At-Taubah, 9:24
Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, - (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk agamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).

Semoga semua sahabat yang membaca entri Renungan Hari Jumaat sentiasa berada di dalam keredhoan dan kerahmatanNya.  Aamiin.


Mini Giveaway By Niena Annisa'

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Mini Giveaway By Niena Annisa'


Ini adalah entri penyertaan YB untuk  Mini Giveaway By Niena Annisa'.  Untuk menyertai mini giveaway ini, rakan blogger hanya perlu patuhi syarat-syarat yang telah ditentukan oleh penganjur. YB harap sedikit penambahbaikan ini tidak menghalang YB daripada menjadi peserta untuk  Mini Giveaway By Niena Annisa'.  Memang sengaja YB merajinkan diri untuk tambah sedikit pada kemudahan yang telah sedia ada.

Berikut adalah maklumat penuh mengenai  Mini Giveaway By Niena Annisa'.


ASSALAMUALAIKUM

*click banner to join

Apa khabar semua? Jom ramai-ramai meriahkan first giveaway daripada Niena.

Giveaway ini bermula dari 3 April dan berakhir pada 30 April 2016 pada jam 11.59 malam.
Syarat penyertaan amat mudah. Niena harap semua dapat ikut ya.



HADIAH :



Shawl chiffon x 2 pemenang


Terima kasih atas perhatian dan sokongan untuk Mini Giveaway By Niena Annisa'




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...